Închide

Un tronson din Autostrada Transilvania, lângă Cluj, care costă un miliard de lei, are constructor, contractul se semnează în 10 zile dacă nu sunt contestații

EconomieTop News by Actual de Cluj - sept. 05, 2023 0 5983

A fost desemnat câștigătorul licitației pentru unul dintre tronsoanele din Autostrada Transilvania abandonate de Bechtel în urmă cu mai bine de zece ani.
E vorba de tronsonul de lângă Cluj dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș, în Bihor, în lungime de 26,35 kilometri. Anunțul vine de la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care arată că bugetul pentru acest tronson ajunge la peste un miliard de lei, adică peste 220 milioane de euro. După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei fără TVA și 24 de luni  – dintre care șase luni proiectare iar restul pentru execuție – pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea menționată. Banii sunt fonduri europene nerambursabile și plătesc între altele construirea a opt poduri, opt pasaje și trei viaducte.
Dacă nu vor fi depuse contestații, contractul poate fi semnat în zece zile. Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat.
 Pe acest sector zace vestitul viaduct de 1,8km peste lacul Suplacu de Barcău (foto) care a costat la acea vreme o sută de milioane euro și terminat de Bechtel în 2012, în urmă cu mai bine de zece ani.
Asociaţia Pro Infrastructură arată că în România s-a înregistrat un  ”record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău”, afirmând că CNAIR a decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri ”blestemaţi”, începuți în urmă cu 18 ani și încă nefinalizați. Anul trecut asociația Pro Infrastructura anunța că pentru acest tronson din autostradă a fost bifat un ”record mondial negativ”: ”Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Avem confirmarea că responsabilii din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri blestemaţi. Nu ştim sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneţi voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani şi trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel şi Corsan-Corviam) şi trei licitaţii (lansate în mai 2014, august 2017 şi decembrie 2020). Urmează a… patra”. De atunci și până acum a urmat și a cincea licitație, cea pentru care a fost desemnat constructorul acum. Câștigătorul e Construcții Erbașu SA.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu