Închide

Autostrada Transilvania are licitații mai lungi decât se estimează durata lucrărilor. CNAIR a lansat la începutul anului licitația pentru finalizarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș și se intră în al treilea an de procedură

EconomieTop News by Actual de Cluj - ian. 10, 2023 0 173

Pe Autostrada Transilvania, va fi inaugurat, în 2023, un singur tronson, în lungime de 13,5 kilometri. Lotul nu va ajuta foarte mult traficul din Nord-Vestul țării, deoarece leagă două localități mai puțin importante, iar pentru sectoarele de autostradă aflate de o parte și de alta a acestuia nu există termene clare pentru finalizarea lucrărilor, anunță Agenția de presă Rador, citată de g4media.ro.

Pe cei 13,5 kilometri din Autostrada Transilvania lucrează compania turcă Nurol, a cărui șantier cuprinde secțiunea dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău.

Constructorul, aflat la primul contract în România, a realizat aproximativ 70 la sută din proiect și este în grafic cu finalizarea contractului în acest an. Respectiva porțiune din Autostrada Transilvania se află la limita județelor Sălaj și Bihor și, în prezent, nu continuă în niciuna dintre cele două direcții.

Spre Vama Borș, Compania de Drumuri a lansat la începutul acestui an licitația pentru finalizarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș, pentru care termenul de depunere a ofertelor este 15 martie 2023. După finalizarea licitației, firma câștigătoare va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea lotului început, dar nefinalizat, de americanii de la Bechtel.

Potrivit termenelor din caietul de sarcini, abia spre sfârșitul anului 2025 se va putea circula și pe acest sector, până atunci urmând să fie terminat și lotul vecin, aflat între Chiribiș și Biharia. Marea problemă a Autostrăzii Transilvania rămâne însă porțiunea dintre Nușfalău și Poarta Sălajului, lungă de 41 de kilometri, care cuprinde și tunelul rutier pe sub Meseș. Acest tronson este pe punctul să bată un record nedorit, prin care procedurile de licitație să dureze mai mult decât execuția lucrărilor.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu