Închide

AUDIO Sistemul de ticketing din Cluj începe să devină funcțional în 9 septembrie, în noiembrie toate aparatele sunt funcționale. Tot ce trebuie să știi despre noile bilete

AdministrațieTop News by Mihai Prodan - sept. 02, 2015 1 992

Sistemul de ticketing din Cluj, în cadrul căruia îți cumperi bilete de călătorie de la automate și nu de la ghișeu, intră în vigoare treptat, începând de peste fix o săptămână.

În total în Cluj-Napoca au fost montate 61 de automate de bilete, acestea vor intra în funcțiune treptat, cu o frecvență de două sau trei pe zi, astfel că până în octombrie toate ar trebui să devină funcționale; primul dintre acestea e cel din stația de transport în comun Someșul de pe bulevardul 21 Decembrie (foto), ce va deveni funcțional în 9 septembrie. Reprezentanții Primăriei explică: „Intrarea în funcțiune a sistemului începe gradual: primul automat va funcționa din 9 septembrie în stația Someșul, după care vor fi puse în funcțiune și restul automatelor, cu o frecvență de două sau trei pe zi, astfel încât până la sfârșitul lunii octombrie toate aparatele să fie funcționale. Oamenii își vor putea cumpăra biletele de călătorie de la automate, și nu de la ghișeele aferente, ca până acum”.
În plus, spun aceștia, din octombrie începe vânzarea cardurilor nenominale de la automate, astfel că un călător va putea încărca o sumă de bani cu care să circule o oră, o zi sau mai mult, și să folosească acest card în tot orașul. Totodată, centrele de vânzare pentru cardurile nominale, ce înlocuiesc actualele abonamente de călătorie, vor fi deschise din noiembrie, vor fi doar șapte în total în tot orașul. „Aparatele sunt supravegheate video, sperăm să nu avem probleme cu vandalizarea, așa cum am avut deja cu un aparat”, spun reprezentanții Primăriei.

Sistemul de ticketing, finanțat cu bani europeni a costat nu mai puțin de 26 milioane de lei. În cadrul acestuia au fost montate și validatoare de bilete în toate mijloacele de transport în comun – dar numai unul singur în fiecare autobuz, tramvai sau troleibuz a fost finanțat în cadrul proiectului, astfel că restul au trebuit plătite din banii municipalității.

O dată intrat în vigoare sistemul de ticketing vor fi închise ghișeele cu care clujenii sunt obișnuiți, deservite, fiecare, de personal. Nu vor fi disponibilizări, însă, asigură directorul Companiei de Transport Public Liviu Neag: o parte vor fi pensionați, iar restul redistribuiți, și o parte se vor ocupa de implementarea acestui sistem.

Instructiuni Automat Si Validare

Citește și:

Acuze înainte de lansarea sistemul de ticketing: banii publici s-au scurs pentru validatoare defectuoase

 

Un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Mihai Prodan

Ziarist din 2001. Licențiat în jurnalism din 2004, master în comunicare din 2006. Specializări la Reuters în Londra și Institutul Internațional pentru Jurnalism în Berlin.