Au reînceput lucrările lăsate baltă în urmă cu două decenii de fostul constructor al autostrăzii Transilvania Bechtel, lângă Cluj
Economie by Actual de Cluj - ian. 21, 2025 0 350

Au reînceput lucrările lăsate baltă în urmă cu două decenii de fostul constructor al autostrăzii Transilvania Bechtel, lângă Cluj.
E vorba de secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, în Bihor, parte din Autostrada Transilvania. Lucrările au reînceput, a anunțat ieri constructorul Erbașu. ”Vom realiza 26,35 km esențiali pentru infrastructura rutieră majoră din România, care vor cuprinde: un nod rutier, o bretea de întoarcere pe autostradă, 19 structuri (poduri, viaducte, pasaje), o parcare de scurtă durată de tip S1, precum și un centru de întreținere și coordonare. Totodată, pentru realizarea acestei secțiuni, vom reloca o serie de drumuri existente, inclusiv un drum național, drumuri județene și drumuri comunale, iar pe un sector de aproximativ 2 km, vom executa lucrări de relocare a utilităților și de eliberare a amplasamentului din cadrul câmpului petrolier Suplacu de Barcău”.
Proiectul are ca beneficiar Ministerul Transporturilor prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Compania de Drumuri a emis ordinul pentru începerea etapei de proiectare a lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș pe Autostrada Transilvania cu data de 15 martie 2024, lotul de 26 de kilometri din județul Bihor fiind primul contract pentru o autostradă atribuit constructorului Erbașu. Contractul pentru proiectarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș a fost semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 pentru o ofertă de 884 milioane lei și o durată de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări.
În 16 iunie 2024 au fost marcați 20 de ani de la prima cupă de excavator dată de constructorul de la acea vreme, Bechtel SUA, pe Autostrada Transilvania între Biharia și Suplacu de Barcău. Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat. Pe acest sector zace vestitul viaduct de 1,8km peste lacul Suplacu de Barcău care a costat la acea vreme o sută de milioane euro și terminat de Bechtel în 2012, în urmă cu mai bine de zece ani.
Citește și:
După două decenii se reiau lucrările la un tronson din Autostrada Transilvania, lângă Cluj