Închide

Au început lucrările la centura de ocolire a orașului Aleșd, pe drumul național care leagă Cluj-Napoca de Oradea, are 6km, costă 20 mil. euro

Uncategorized by Actual de Cluj - aug. 04, 2022 0 272

Au început lucrările la centura de ocolire a orașului Aleșd, pe drumul național care leagă Cluj-Napoca de Oradea.

Constructorii au demarat lucrările la Varianta de ocolire a orașului Aleșd. Utilajele escavează stratul de teren vegetal și, totodată, se balastează și se compactează umpluturile, anunță Consiliul Județean Bihor. Lucrările sunt executate de asocierea de firme Drum Asfalt și Trameco. Valoarea contractului este de 74,8 milioane lei, plus TVA, adică aproximativ o sută de milioane de lei, sau 20 milioane de euro. Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Realizarea Centurii Aleșd va descongestiona traficul rutier atât pe direcția Cluj, cât și pe direcția Zalău. O parte din trafic va rămâne pe actualul drum, iar o parte va fi preluat de noua centură. De asemenea, va oferi acces la drumuri modernizate zonelor de la limitele orașului Aleșd și va crea coridoare noi de dezvoltare pentru economia locală. Conform contractului, din toamna anului viitor se va putea circula pe cele două brațe ale Centurii Aleșd, a arătat președintele CJ Cluj, Ilie Bolojan.

Șoseaua de centură va avea aproape șase kilometri și ar urma să reducă ”semnificativ” timpul de parcurs pe DN1, în dreptul localității. Centura intersectează și drumul județean DJ 764 Beiuș – Aleșd și îl descarcă de traficul greu cu mărfuri provenind de la două fabrici din zonă.

Tranzitarea oraşului Aleşd pe DN 1 este greoaie după montarea semafoarelor cu buton pentru pietoni ceea ce a făcut ca viteza medie de deplasare să scadă la doar 20 km/h, a arătat Ministerul Transporturilor. „Ȋn aceste condiţii, având în vedere intensitatea crescută a traficului generat, se produc frecvente ambuteiaje, perturbări în fluenţa traficului, viteza medie de deplasare pe DN1 este de 20 km/h, iar nivelul de serviciu şi capacitatea de circulaţie a drumului în anul 2020 a fost de nivel „E” – depăşirea nivelului admisibil, situaţie în care devin necesare măsuri de sporire a capacităţii de circulaţie pe segmentul respectiv. În cazul în care nu se realizează o variantă ocolitoare se estimează, prin studiul de trafic, că nivelul de serviciu va ajunge în anul 2030 la nivelul „F” – circulație foarte dificilă, multiple opriri, cozi de așteptare permanente”, arată nota de fundamentare pentru indicatorii tehnico -economici ai variantei de ocolire a orașului.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu