Închide

Asociațiile de proprietari din Cluj au datorii de trei milioane de lei către furnizorul de termoficare, fosta RAT mai asigură servicii pentru 20.000 apartamente din Cluj-Napoca

AdministrațieTop News by Actual de Cluj - ian. 18, 2025 0 145

Asociațiile de proprietari din Cluj au datorii de trei milioane de lei către furnizorul de termoficare, arată un raport al acestuia din urmă publicat ieri.

Serviciile de termoficare centralizată vin în Cluj-Napoca prin Societatea Termoficare Napoca SA, fosta Regie Autonomă de Termoficare (RAT). Clienții principali sunt asociațiile de locatari din blocurile unde firma asigură căldura în sistem centralizat, și în pofida faptului că numeroși proprietari s-au debranșat de la serviciile sale în ultimele decenii societatea asigură în continuare energie termică pentru aproximativ 1.200 de asociații de proprietari, adică aproximativ 20.000 de apartamente în care, s-a calculat în raport, locuiesc aproximativ 53.000 de locuitori, adică mai puțin de o cincime din populația orașului.

Sistemul de Alimentare Centralizată cu Energie Termică (S.A.C.E.T), operat de Termoficare Napoca S.A. cuprinde întreg lanțul de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice către locuitorii municipiului Cluj-Napoca, alimentând cu energie termică circa 1.200 de asociaţii de proprietari, reprezentând aproxiumativ 20.000 apartamente cu aproximativ 53.173 de locuitori. Unitatea asigură activități secundare: lucrări de instalaţii sanitare, de încălzire şi de aer condiționat; alte lucrări de instalații pentru construcții; alte activități de servicii – citirea contoarelor de apă şi energie termică şi întocmirea notelor de consum individuale pentru fiecare apartament); activități de inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legate de acestea și altele.

Firma avea de încasat la sfârșitul semestrului I al anului trecut 17,56 milioane de lei.

 

”Ponderea cea mai mare a creanțelor o reprezintă sumele datorate de către clienții societății, beneficiari ai serviciului de furnizare a energiei termice”, arată compania în raportul publicat ieri. Principalii clienți în sold sunt asociațiile de proprictari din Cluj-Napoca. ”Încasarea creanţelor într-un ritm constant a stat mereu în atenţia societății. S-au luat măsuri organizatorice în cadrul departamentului Relaţii cu clienţii şi a Oficiului juridic pentru desfăşurarea fluentă a activităţii de încasare şi recuperarea rapidă a creanțelor mai vechi”, arată raportul. ”Se duce o campanie asiduă de încasăre a restanțelor şi implicit de reducere a ponderii creanțelor restante în total creanțe, constând în discuții directe şi telefonice cu administratorii şi preşedinţii asociațiilor care înregistrează restanţe, somații, preavize, notificări, înştiinţarea tuturor membrilor asociaților asupra restanțelor cumulate de asociație, solicitări la compartimentul de specialitate al primariei de a verifica evidențele contabile ale asociațiilor restante și de a aplica sancțiuni dacă e cazul, totul culminând cu închiderea furnizării apei calde la cei cu restanțe mari şi foarte vechi la care celelalte măsuri se dovedesc ineficiente”.

De cealaltă parte, datoriile cele mai mari ale societății sunt către principalul furnizor de energie termică, apa si furnizorii diversi de materiale si servicii. Din totalul datoriilor faţă de furnizori, datoria pentru energia termică cumpărată de la Colonia Cluj-Napoca Energie S.R.L. era la sfârșitul semestrului I de 14.780.709 lei.

Cifrele fac parte dintr-o informare privind Raportul directorilor și al Consiliului de administrație al Societății Termoficare Napoca S.A. pe semestrul I al anului 2024, transmis ieri Consiliului Local din Cluj-Napoca. Aici raportul

Nici un comentariu

Scrie un comentariu