Închide

Asociația Pro Infrastructura: separatoarele de sens ar putea salva vieți pe ”drumurile morții”, între care DN1C în Cluj, unde chiar în această dimineață au fost omorâți doi bărbați pe trecerea de pietoni

ActualitateTop News by Actual de Cluj - aug. 29, 2023 0 264

Separatoarele de sens ar putea salva vieți pe ”drumurile morții”, între care DN1C în Cluj, unde chiar în această dimineață au fost omorâți doi bărbați pe trecerea de pietoni.

Propunerea vine de la asociația Pro Infrastructură, e mai veche, dar ieri asociația a amintit importanța montării acestor separatoare, propunere care pare tot mai îndepărtată de intențiile autorităților. ”În aceste zile dramatice, în care tineri în floarea vârstei sunt băgați în pământ pe marginea drumurilor naționale de către alți tineri băuți, drogați și inconștienți aflați la volan, în care stații GPL ilegale explodează și aruncă în aer puroiul infect care tronează în toate instituțiile statului, ”responsabilii” din Ministerul Transporturilor și din CNAIR se pregătesc, voit sau nu, să mai bată un cui în coșciugul deja bine ferecat al sistemului 2+1 alternativ în România”, susține asociația.
Concret, MTI și CNAIR derulează procedura de adoptare a unui nou normativ, AND 617-2023, care va reglementa circulația pe drumurile cu lățime de 12-14 metri în profil 2+1 alternativ. Asociația Pro Infrastructură a cerut încă din 2016, ca această soluție să fie de urgență implementată pe drumurile morții DN2/E85 (Afumați-Săbăoani), DN1C (Cluj-Napoca-Dej) și DN28 (Săbăoani-Iași).C

Chiar în această dimineață pe DN1C în Jucu de Mijloc doi bărbați au fost spulberați pe trecerea de pietoni și declarați morți de echipajele de prim-ajutor sosite la fața locului. Aici detalii

Asociația susține nu doar că unele prevederi tehnice ale noului normativ sunt greșite, ”dar unele sunt parcă scrise acolo ca să pună definitiv cruce acestei soluții salvatoare”. ”Într-un efort de a salva vieți, am trimis oficialilor din minister un document cu observațiile și recomandările noastre al cărui conținut îl găsiți atașat la acest comunicat pe care vă rugăm să îl citiți pentru a înțelege beneficiile profilului 2+1 alternativ și cum riscăm să-l îngroape autoritățile”, susține asociația.
În esență, cea mai mare problemă este lipsa obligativității instalării parapetului de separație de sens dublată de obligativitatea creării unui acostament lărgit de 2,5 metri, dacă administratorul drumului dorește parapet de separație de sens. ”Cele două prevederi, prima cel puțin inoportună și a doua inutilă și aberantă, pot omorî definitiv ideea implementării profilului 2+1 alternativ în România”,a rată asociația. În opinia membrilor săi, parapetul este singurul element constructiv care garantează că sistemul 2+1 alternativ își atinge nivelul maxim de siguranță posibil care, din experiența demonstrată a altor țări fruntașe la capitolul siguranță rutieră, este similar cu al autostrăzilor, având aproximativ de cinci ori mai puține victime decedate pe kilometru parcurs față de drumurile 1+1 cu trafic ridicat.

”Așadar, după 7 ani de chin în care Asociația Pro Infrastructură s-a bătut cu morile de vânt atât în CNAIR și MT cât și în societate cu unii cetățeni care refuză să priceapă lucruri simple, am ajuns aici: în cel mai bun caz autoritățile habar nu au ce proiectează și reglementează, iar în cel mai rău ne condamnă la moarte cu bună știință”, conchide asociația.

 

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu