Închide

Arie naturală protejată pe Someș în Florești și Cluj. Activist: „Doamne, ce frumoasă e zona asta naturală de râu și ce proști suntem că nu știm să o conservăm!”

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - mai 25, 2022 0 346

Între comuna Florești și Cluj-Napoca, râul Someșul Mic are un parcurs superb. Zona este încă plină de gunoie și inaccesibilă pentru plimbare, dar merită să devină o arie naturală protejată, spune un activist din Cluj. Deocamdată Primăria din Cluj-Napoca a pornit în parteneriat cu administrațiile locale din Gilău, Florești și Apahida un proiect pentru realizarea studiile necesare amenajării unei piste de biciclete și plimbare pe cursul Someșului.
„La un moment dat, suntem siguri că se va rezolva cu compania de apă pentru a retrasa limita de protectie sanitară si astfel gardul să fie mutat puțin. Ca să ne asigurăm de protejarea zonei ăsteia, se poate declara arie naturală protejată urbană. Din pacate, o problemă persistă pe Someș, între Florești și Cluj-Napoca: gunoaiele sunt peste tot, la baraj, pe maluri, în crengi, în bălți revărsate, o instalație imensă de societate contemporană. Îmi e clar că trăim în bule diferite, pe Clujul Civic se discută cetățenește de urbanism, alții sunt în bule imobiliare, destui alții în sărăcie. În măsura în care vin din ghetoul din Florești multe deșeuri spre Cluj, e clar că nu aruncă deșeurile lor, ci deșeurile șantierului imens care e Florești. Cum încă preluarea deșeurilor se face nefiscalizat, munca asta e preluată de cei mai sărmani. Sper ca centrul de colectare de deșeuri deschis primăvara asta în Florești să mai diminueze drastic din problemă, dar încă nu văd acest lucru pe teren, poate și pentru că multe deșeuri sunt istoric în apă și pe maluri. Lăsând deșeurile la parte, Doamne, ce frumoasă e zona asta naturală de râu și ce proști suntem că nu știm să o conservăm!”, atrage atenția activistul Adrian Dohotaru de la Asociația SOS Cluj.
Coridorul de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul râului Someșul Mic a intrat în faza de licitație în luna mai. Aceasta după ce primarii din cele patru localități pe unde ar urma să fie configurat traseul de 75 de kilometri, Cluj-Napoca, Gilău, Florești și Apahida, au semnat un protocol de colaborare pentru realizarea în comun a studiilor. Primăria Cluj-Napoca a scos la licitație serviciile de elaborare a documentației de urbanism, a studiului de fezabilitate, a expertizei tehnice și a detaliilor tehnice pentru obținerea autorizației de construire, în cadrul unui contract estimat la peste 7 milioane lei. Potrivit temei de proiectare, administrația locală cere un traseu sigur, atractiv, integrat în peisaj, cu puncte de repaos și prin ajutor, dar și unul conectat la sistemul de transport public și la cel feroviar.
foto prezentate de SOS Cluj pe grupul Someșul Nostru de pe Facebook

Nici un comentariu

Scrie un comentariu