Închide

Aplicație nouă la Primăria Cluj lansată pe FaceBOC. Oradea a introdus-o deja de 2 ani

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mart. 23, 2017 4 1302

My Cluj este o nouă aplicație despe care primarul Emil Boc a ținut să spună, la nou relualtul FaceBOC, că o lansează în premieră. Este vorba despre o aplicație de mobil care se poate descărca on-line, fiind disponibilă pentru toți cei care utilizează dispozitive IOS sau Android. Prin intermediul ei, oamenii pot face sesizări primăriei, urmând să primească răspunsuri pe e-mail. Primăria Oradea, de exemplu, a lansat această aplicație cu doi ani în urmă.

„O modalitate actuală, modernă de a fi în contat și prin care dumneavostră să vi se rezolve problema pe care ați sesizat-o”, a sintetizat primarul Emil Boc scopul noii aplicații lansată de primăria clujeană. Anunțul a fost făcut pe chat-ul live reluat de primarul Emil Boc pe Facebook – intervenții live pe rețeau de socializare pe care primarul le-a inițiat înainte de alegerile locale din iunie 2016.

Aplicația de sesizări se numește My Cluj și prin intermediul ei clujenii pot avea linie directă cu primăria, fiind, de fapt, o alternativă la site-ul de reclamații on-line domnuleprimar.ro. Primăria Cluj oferă încă răspunsuri, deși acesta este unul privat, însă el nu mai apare cu trimitere de pe site-ul oficial al instituției. După ce au descărcat aplicația pe mobil, oamenii se pot înregistra și pot trimite sesizări primăriei. Aceștia urmează să primească răspuns pe e-mail, după cum a anunțat primarul.

Aplicația este disponibilă și în varianta pentru desktop și poate fi accesată pe mycluj.e-primariaclujnapoca.ro sau de pe website-ul Primăriei www.primariaclujnapoca.ro. Pentru a asigura o mai mare operativitate în buna gestionare a soluționării sesizărilor, aplicația My Cluj este integrată cu INFOCET-sistemul intern de management al documentelor, ceea ce înseamnă că sesizările ajung direct la Serviciul de specialitate din cadrul Primăriei responsabil cu soluționarea lor, de la care se va primi și răspunsul.

Clujenii s-au plâns constant de inoperativitatea serviciilor din primăriei, de faptul că la telefonul primarului pentru sesizări nu răspunde, de obicei nimeni. Ca sistem, clujenii folosesc încă platforma privată domnuleprimar.ro, dar cei care sesizează diverse probleme pe această platformă on-line se plâng că nu primesc răspunsuri, dar și că răspunsurile sunt „de umplutură” iar problemele reclamate nu se rezolvă, așa cum ar trebuie să se întâmple într-un oraș civilizat. Mai mult, primăria susține că nu e obligată să răspundă respectivelor sesizări.

Acum, prin My Cluj, edilul Emil Boc a spus că primăria clujeană va fi mult mai operativă în relația cu cetățenii.

Același tip de aplicație a fost lansată de primăria Orafea încă din noiembrie 2014. Aplicația e gratuită a orădenilor se numește Oradea City Report și vizează responsabilizarea cetățenilor. Potrivit administrației locale vecină cu Cluj, aplicaţia reprezinta o linie de urgenţă pentru probleme publice, care va contribui la dezvoltarea spiritului civic al cetăţenilor şi la creşterea încrederii în operatorii de servicii publice locale. Orădenii pot să trimită sesizări și incidente către Primăria Oradea şi operatorii serviciilor publice locale (Compania de Apă Oradea, Oradea Transport Local, Termoficare Oradea, Poliţia Locală Oradea, Luxten Lighting Company, RER Ecologic Service). „Acest nou serviciu pus la dispoziţia cetăţenilor are menirea de a ajuta Oradea să devină un loc mai bun pentru cetăţeni, un loc în care aceştia contribuie direct la administrarea patrimoniului public al comunităţii. El va ajuta la identificarea în timp real a problemelor care se pot rezolva prin intervenţii rapide, pentru a nu pune în pericol spațiul public sau cetățenii orașului şi de a limita eventualele pagube materiale”, arăta primăria din Oradea. O astfel de aplicație costă 6000 de euro, iar primăria umează să mai lanseze una pentru plata amenzilor de pe telefonl mobil.

În Cluj-Napoca, la începutul lui 2014, s-a organizat împreună cu Clusterul IT un concurs pentru dezvoltarea de aplicații on-line pe care primăria să le utilizeze în activitatea sa. De aici, a rezultat o idee pentru dezvoltarea unei platforme proprii de sesizări de la cetățeni care să fie administrată și coordonată de primărie. „În 2015 ne concetrăm pe introducerea internetului wireless în centrul orașului dar și pe lansarea platformei de sesizări pentru cetățeni. Este posibil să avem și noi o aplicație de sesizări și pentru telefoanele mobile sau tablete. De asemenea, împreună cu cei de la Clusterul IT mai avem un proiect de smart city”, explicau pentru Actualdecluj.ro, reprezentanți ai Biroului mass media al primăriei.

Primăria clujeană a mai lansat o aplicație anul acesta, Cluj Parking, care ar trebuie să ofere în timp real numărul locurilor de parcare libere în parkingurile cu plată din centrul orașului. Despre aceasta clujenii spun că dă rateuri și nu oferă date reale, ci cu marje mari de eroare.

DETALII DESPRE APLICAȚIE:

Se lansează aplicația Cluj Parking. Îți spune unde poți parca în centru

DETALII DESPRE ORADEA. Municipiul de la vest a luat-o demult înaintea Clujului:

Primăria Oradea și-a adus serviciile la un touch distanță de cetățeni. În engleză și română. Urmând și varianta în limba maghiară. Ce planuri sunt la Cluj

La Cluj primarul se visează în smart city. Vecinii dinspre vest au intrat în era IT: linie directă cu cetățenii pe tabletă și smartphone

4 comentarii

  1. Ok, insa exista platforma „domnule primar” unde primaria nu putea „modera” sesizarile. Acum ei pot modera tot, ascunzand daca e cazul gunoiul sub pres. Cred ca ar trebui sa boicotam platforma primariei si sa punem presiune sa foloseasca platforma privata care ii reponsabilizeaza sesizarile fiind publice.

Lasa un raspuns pentru mihai

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare