Închide

Am groapa mea și mă mândresc cu ea. Cum arată parcarea de la Aeroportul INTERNAȚIONAL Cluj, poarta de intrare în oraș

EconomieRecomandarea redacțieiUncategorized by Kristina Reştea - feb. 27, 2015 1 891

 

Dacă vrei să parchezi lângă aeroport nu ai unde, dacă parchezi în incintă e scump, dacă până la urmă parchezi acolo riști să dai în gropi. La propriu. O văd oaspeții care intră în oraș și o spun clujenii, cu note de plată la service-uri auto. Asta în timp ce conducerea instituției se pregătește să mai intre, în parteneriat, într-un proiect cu costuri de peste 70 de milioane de euro. Este vorba despre primul loc pe care îl văd cei care vin în Cluj cu avionul, cel în care ajungi dacă zbori înspre sau dinspre oraș ori dacă ai de aștepat sau condus pe cineva, aeroportul-poartă de intrare în Cluj, locul de unde a pornit” decapitarea Consilului Județean, cu lucrări-subiecte de scandaluri de corupție.

“Acum câteva zile era cât pe ce să-mi rup roata într-o groapă la aeroport, la sensul giratoriu din incintă. Nu faptul că am plătit 5 lei pentru 10 minute în parcarea aeroportului m-a indignat, ci costurile suplimentare pentru repararea mașinii… Deși costurile pentru parcare sunt nesimțite, ceea ce ți se oferă e sub orice critică pentru un aeroport internațional”, arată un clujean care s-a „intersectat” recent cu gropile de la aeroportul internațional.

 

roata

 

„O dată mi s-a lovit mașina, iar pe camerele instalate nu se vede nici măcar dacă e mașină sau căruță, calitatea imaginii fiind una VGA, probabil. Sunt curios cât a fost licitația pentru camere. Parcarea la aeroport în Cluj te poate costa între 100 și 200 de euro. În funcție de cât de norocos ești și în funcție de ce capcană nimerești. Cam atât de costă reparațiile mașinii. Când mi-a fost lovită mașina în parcare, reparația m-a costat 200 de euro. Dacă dai într-o groapă ca cea pe care am găsit-o eu, un braț, la roată, te costă 100 de euro”, punctează cetățeanul cu drumuri dese de Aeroport în “portofoliu”.

 

11007633_894390030582387_477819796_n

 

Un alt clujean sesizează administrația locală privind zona aeroportului, analizează ironic și concluzionează: arată jalnic. „Vreau să vă felicit pentru reabilitarea străzii Traian Vuia. Arată impecabil. Ar trebui să vă fie rușine pentru că o arteră atât de importantă arată jalnic după reabilitare. Ce se întamplă cu acea bandă? De ce nu s-a reabilitat? Iar sensul giratoriu de la aeroport e hidos. Ați putea pune niște animale să pască acolo. Felicitări pentru orașul de 5 stele!”, scrie un clujean pe platforma domnuleprimar.ro.


Vakar Istvan, cel care conduce acum Consiliul Județean, instituția în subordinea căreia se află aeroportul, transferă „vina” și precizează că responsabilitatea administrării parcării e a companiei UTI, care de altfel are de făcut și investiții încă nerealizate la aeroport. Că e scump recunoaște și șeful CJ. „Ceea ce se întâmplă acolo ține de relația cu compania UTI. Ei se ocupă de administrare. Dar sesizările cetățenilor cu problemele de acolo ne ajută, ca să insistăm să intervină pentru întreținere. Se poate să fie o groapă, dar eu, sincer, am fost azi noapte la aeroport și nu am observat. E adevărat cu nu am parcurs toată parcarea”, a spus Vakar. În ceea ce privește camerele, perspectivele sunt ceva mai pozitive: după recentele probleme de securitate de la aeroport, e în lucru un nou plan de pază, în cadrul căruia ar trebui să se schimbe inclusiv camerele, susține Vakar. „Nu știu să vă zic un termen exact acum, dar ar trebui să se întâmple în această primăvară”, a completat șeful CJ.

 

Vise mari la aeroport. Mari de zeci de milioane de euro

În urmă cu doar câteva zile, consilierii județeni au aprobat solicitarea Aeroportului clujean privind asocierea cu CFR-ul și cu CNADNR, în vederea implementării unui proiect intermodal, ce va fi depus pentru obținerea unei finanțări europene, cu toate că încă nu sunt obținute toate avizele necesare. Aeroportul clujean a cheltuit, anul trecut, peste 2 milioane de euro pentu un proiect intermodal, ce implică realizarea unui terminal cargo, precum și a unei conexiuni directe cu gara CFR. Valoarea proiectului ar fi de peste 70 de milioane de euro. Pe de altă parte, anul trecut directorul aeroportului se lăuda că a reușit să atingă în 2014 cel mai mare profit din istoria de 50 de ani a aeroportului. Profitul brut de 330.000 de lei, în creștere cu 67% față de estimările din primăvara trecută.

 

Opțiuni de aeroport: dacă nu vrei parcare scumpă, poți să iei un taxi scump

Unul dintre cele mai frecvente subiecte de plângeri din partea cetățenilor privind legătura Aeroport – oraș ține de taximetre. După multe sesizări pe această temă, un consilier local a propus recent administrației amenajarea unui stand de taxi în zona de acces a Aeroportului Cluj. “De multă, vreme clujenii se plâng de faptul că taximetrele staționate în interiorul parcării aeroportului suprataxează cursele. Întrucât administrația aeroportului a decis plata unei taxe pentru staționare, taximetriștii transferă această plată în contul clientului, astfel încât după ce se urcă în mașină, clientul află că are deja de plătit o sumă datorită staționării. Nemulțumirile legate de acest aspect ne creează prejudicii de imagine ca oraș. Nu mi se pare normal ca prima impresie a unui vizitator să fie aceea că a fost înșelat încă de la intrarea în oraș. Drept urmare, vă rog să faceți măsurătorile în teren pentru a amenaja un stand de taxi în afara aeroportului, întrucât există spațiu, trotuarele actuale sunt largi și puțin folosite, deci permit organizarea unui stand în care taximetriștii clujeni să poată staționa, fără a fi obligați să mai plătească taxe suplimentare. Ca administrație locală, putem face acest lucru fără a interveni în politica de taxare a parcării a Aeroportului Cluj”, a susținut consilierul Ioan Bîldea.

Un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.