Închide

Activiștii din Cluj au testat pistele de biciclete de pe malurile Someșului/Nu-s ca pistele din Piatra Neamț, dar au multe hibe

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - nov. 27, 2023 0 2092

La finalul săptămânii trecute când mediat a tratat din nou cazul pistei de biciclete din Piatra Neamț, de pe Calea Romanului/Strada Mihai Viteazul care a fost trasată cu verde  printre stâlpii de iluminat public, activiștii din Cluj au testat pista de biciclete de pe malurile Someșului din Cluj, un traseu de peste 14 kilometri.
Deși este cea mai lungă pistă din oraș, amenajată unitar, traseul are și multe hibe și neajunsuri, arată Radu Mititean de la Clubul de Cicloturism Napoca. Se termină sau începe cu parcări pentru mașini pe strada Paul Ioan din cartierul Grigorescu, are zone cu bănci, marcaje contradictorii sau zone cu riscuri pentru bicicliști sau pietoni.
Imaginile și observațiile făcute de activiști au fost postate pe grupul Clujul Civic. Problemele au fost sintetizate și într-o serie de imagini postate în mediul online, mai ales că Primăria a anunțat că proiectul de modernizare a malurilor Someșului este în faza de recepție.

„Așa se termină aleea de pe malul Someșului în amonte de podul peste care trece bd. 1. Decembrie. Nu știm încă dacă se vrea alee pietonală sau o parte pt pietoni și una va fi pistă pt biciclete, sau dacă se vrea pistă comună pt biciclete și pietoni, dar orice ar fi se termină ridicol și penibil, că în imagine…. sau iar ni se spune că, de fap,t nu e gata și trebuie să așteptăm finalul proiectului, când vom vedea că totul este OK ? Și, mă rog, când va fi acel „final” ? Vor fi lucrările între Crăciun și Revelion? Sau se mai amână încă o dată termenul de finalizare, că „ne-a surprins iarna” și se mai împinge proiectul până în pragul alegerilor locale?”, atrage atenția avocatul Radu Mititean, coodonatorul asociației Clubul de Cicloturism Napoca.
„Din punctul meu de vedere, e chiar un pericol acest capăt de pistă. Se pune întrebarea: continuarea spre vest a traseului bicicletelor se va face la comun cu cel al autoturismelor sau se va amenaja o pistă de biciclete – pe malul stâng al Someşului, în spatele caselor cu număr impar de pe Donáth?”, arată și Vali Dj-ght.
„Tronsonul 2, mal drept. O zonă cu probleme din punctul de vedere l continuării spre vest. Parcul Rozelor e o zonă cu mulţi pietoni şi cu mulţi tineri care practică sportul de agrement. În aceste condiţii, nu ştiu dacă se poate vorbi de o pistă destinată mobilităţii. Mobilitatea presupune o viteză de deplasare sporită. Nu în sensul teribilismului, ci în sensul alternativei la autoturismul personal. După cum arată zona, nu se va putea pedala în condiţii de siguranţă cu mai mult de 20 km/h, ceea ce corespunde ciclismului de agrement”, sintetizează  Vali Dj-ght.
„Așa au zis specialiștii OSĂ zică Regele Ipocriților”. „Atât a putut creierul celor care au avizat aberațiile astea…. incompetența reflectată în zeci și zeci de locuri pe malul Someșului… nici măcar nu au habar de semnificația unor marcaje – în imagine este „sharrows” care se folosesc unde NU există segregare, ci pe un teren folosit la comun cu autovehiculele sugerezi pe unde ar fi recomandat să circule bicicletele… dar aici „Dorel” a crezut că asta o fi modelul de săgeata bun pt a indică sensul la pistele de biciclete în dublu sens… clasicul „atât s-a putut” – și dacă spunem că proiectul este un exemplu de AȘA NU zice Primăria că suntem carcotasi. Pe acea porțiune pietonii urmează să dea din aripi și să zboare prin aer, că la un moment dat spațiul dinte breteaua auto și pistă pt biciclete se îngustează la câteva zeci de centimetri”, spune Radu Mititean. „Cred că trebuie folosită invers, să privim traficul” (Aniela Maruta).
„Asta chiar am sesizat la un moment dat pe mycluj, nici pana acum nu am primit un răspuns. Dar va încurajez sa scrieți și voi o sesizare, cu cât mai mulți cu atât mai bine! (Roland Vachter). „Ridica-ti picioarele te rog, trebuie sa trec” (Mihai Balas). 
„Inducere în eroare. Deşi, oficial, pista pentru biciclete este zona cu dale de granit, nu există nici măcar ciupercuţele metalice care să separe – orientativ – bicicletele de pietoni. Pista veche – actuala alee pietonală din beton dezactivat – avea un asfalt impecabil. E drept că avea inconvenientul că trebuia traversată de cei care voiau să meargă pe faleză”, semnalează Vali Dj-ght.

„Bolarzii care separă pista de biciclete de zona cu piatră cubică sunt un pericol. Derapează vreun biciclist, dă într-un bolard => risc de accident grav”, mai arată activiștii.

Zonă partajată pietoni + biciclete sau zonă dedicată pietonilor şi zonă dedicată bicicletelor?(Vali Dj-ght)
Activiștii au sintetizat și alte probleme pe care le-au transmis și Primăriei Cluj, având în vedere că proiectul de modernizare a malurilor Someșului pe cei 14 kilometri este în faza de recepție.
Lista completă, mai jos:
La finalul săptămânii, în mediul online, a circulat din nou proiectul pistei de biciclete amenajate în Piatra Neamț, șerpuită, în jurul unor stâlpi de iluminat public, prospăt vopsită în verde, a;a cum sunt și pistele velo din zona centrală a Clujului și din Bună Ziua.
(foto: https://www.reddit.com/)
DETALII despre declarațiile primaurlui din Piatra Neaț cu privire la proiectul pistei – Primarul acuză de „rea credință”, „subiecte inventate”, „realitate exagerată”. Am făcut alte poze cu pistele pentru biciclete: Stâlpii sunt tot pe mijloc.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare