Închide

Primăria primește hectarul de teren de la USAMV pentru a-și rezolva problemele de trafic din zona de dezvoltare a Clujului

Actual de ClujActualitateTop News by Actual de Cluj - feb. 25, 2020 1 11024

Primăria clujeană ar urma să preia în administrare aproape un hectar de teren care va permite rezolvarea problemelor de trafic din zona de dezvoltare a Clujului, între orașul vechi și orașul nou, respectiv cartierele Gheorgheni, Bună Ziua și Borhanci.  Transferul proprietății aflate în prezent în administrarea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a fost legiferat și mai are nevoie de parcurgerea procedurii de promulgare.

Primăria a inițiat la începutul anului trecut un proiect de hotărâre privind aprobarea solicitării de trecere a 9000 de mp aflați din stațiunea Palocsay în administrarea Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca. Terenurile pe care le solicită Primăria sunt administrate de către Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară care și-a dat acceptul, mai ales că municipalitatea are în plan amenajarea unui sens giratoriu și supralărgirea și modernizarea străzilor Constantin Brâncuși și Borhanciului în vederea asigurării unui trafic fluent între cartierele Gheorgheni, Bună Ziua și zona de dezvolatare a Clujului – Romul Ladea-Borhanci.

Acum, proiectul care a avut nevoie de o modificare legislativă a fost aprobat de Camera Deputaților, urmând să meargă spre promulgare la președintele țării.

Primăria a condiționat încă din 2018 autorizarea unor mari dezvoltări imobiliare din zona Borhanci-Romul Ladea de proiectele sale de trafic. În ultima vreme a avizat proiecte la urbanism, însă primarul a cerut fie drumuri asfaltate, înainte de case, fie a condiționat emiterea autorizațiilor după lărgirea intersecției Borhanci-Romul Ladea-Brâncuși-Fagului.

În 2017 a inițiat modificări de priorități de trafic la intersecția pentru care există intenția de supralărgire. De asemenea, lucrează la modernizarea și lărgirea cu o banză a principalei artere din Bună Ziua, mizând, la finalul proiectului, pe direcționarea traficului major din acest cartier spre Calea Turzii și nu spre artera Brâncuși și cartierul Gheorgheni.

foto: Ovidiu Sucală

Vezi și:

Primăria blochează proiectele imobiliare într-un al doilea cartier nou din oraș din pricina traficului

Se schimbă prioritatea la intersecția orașului constituit cu noua sa zonă rezervată pentru dezvoltare

Un comentariu

  1. Pentru fluidizarea traficului in zona trebuie modernizata/largita si strada Borhanci la 2 benzi pe sens pana la centura de est, pentru ca aceasta intrare/iesire din oras acum devine la anumite ore din zi foarte aglomerata, si va fi tot ma aglomerata pe masura ce se dezvolta si cartierul Sopor.
    Ma intreb insa cum poate fi modernizata aceasta strada in conditiile in care s-au dat autorizatii de constructii la numai cativa metri de actuala strada, care are doar o banda de mers pe sens, si nici macar refugii pentru masinile de transport in comun, situatie in care acestea se opresc in „statii” pe singura banda de mers existenta.
    In concluzie, cred ca e nevoie de o viziune mai buna pentru zona respectiva, daca se doreste cu adevarat fluidizarea traficului.

Scrie un comentariu