Un pas mai aproape pentru încă o bucăţică de autostradă, în ţara unde autostrăzile vin pe “bucăţele”. S-a emis autorizația de construire pentru zona Lacului Stejeriș, “principalul blocaj birocratic rămas de rezolvat pe lotul 4 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda”, anunţă asociaţia Pro Infrastructura. Lucrurile se mişcă încă greu pe Autostrada Transilvania, unde sectoare rămân neutilizabile.

Asociaţia Pro Infrastructura postează şi o filmare aeriană a tronsonului de A10, unde constructorul este aproape de finalizarea lucrărilor pe zone extinse ale autostrăzii. “Informațiile primite pe surse de pe loturile 4 (Porr) și 3 (Tirrena Scavi) ale A10 ne dau speranțe că în luna octombrie 2017 vom putea circula pe autostradă între nod Turda și nod Aiud, o distanță de aproximativ 25 km. Distanța de 3,75 km dintre nodul Aiud și limita cu lotul 2 (un fel de centură a orașului Aiud) va putea fi folosită abia în momentul finalizării lotului 2 (Aktor)”, arată datele Pro Infrastructura.

Lotul 4 al Autostrăzii A10:

Ordinul de începere a lucrărilor pentru loturile 3 și 4 a fost emis în luna mai 2014, cele două loturi având termen de proiectare și execuție de 22 luni. Vorbim, așadar, de o întârziere de aproximativ un an și 7 luni.

Dacă vă întrebaţi ce se mai întâmplă cu bucăţile de Autostradă Transilvania, ei bine, aici cei de la Pro Infrastructura nu au veşti atât de bune. “Gilău-Nădășelu va fi gata anul accesta în septembrie. Dar degeaba… că va fi muzeu! Nu poate fi folosit pentru că nu avem pod la Gilău peste Someș care să lege acest lot de restul autostrăzii A3. Podul acesta sperăm să fie gata în toamna anului 2018. Iar din Câmpia Turzii-Târgu Mureș sperăm să putem circula pe vreo 13 km la final de 2018 dacă avem noroc. Dacă nu, vom avea vreo 13 km de autostradă muzeu! Da, alt muzeu! Pentru că acești 13 km nu pot fi folosiți fără nodul Iernut care acum nu are autorizație de construire și nu se pot începe lucrările acolo!”, explică cei de la Pro Infrastructura.

Contractul pentru finalizarea lucrărilor la nodul Gilău al autostrăzii Transilvania, cel blocat de un banal pod peste Someș, a fost adjudecat în sfârșit la finalul lunii iunie. Constructorul lucrărilor la Nodul Gilău și conexiunea între cele două secțiuni ale autostrăzii deja construite – secțiunea 2B și subsecțiunea 3A1 – va fi Tirrena Scavi Spa Italia, a anunțat Compania de Autostrăzi. Prețul contractului – aproape 26 milioane de lei fără TVA. Mai multe AICI

Comments

comments

NICI UN COMENTARIU

Scrie un comentariu