O frântură de A1 Bucureşti-Piteşti, un pic de A2 spre mare (Autostrada Soarelui) o bucăţică de A3, între Gilău şi Câmpia Turzii, cu alte scurte sectoare în lucru… dacă vreţi să vedeţi, în ansamblu, cam cât de săraci suntem în autostrăzi puteţi să constataţi asta urmărind o hartă trasată de Asociaţia Pro Infrastructura. Sectoarele “albastre” (da, cele puţine) sunt fragmentele de autostradă în circulaţie. În rest, mai sunt proiecte în diferite stadii: atribuite, cu sau fără dosarele de avize, unele lucrări cu estimare de încheiere în 2017, altele cu finalizare în 2017, dar care nu vor putea fi utilizate.

Asociația Pro Infrastructură a “construit” o hartă interactivă cu toate proiectele majore de infrastructură rutieră și feroviară din România. Aceasta este bazată pe trasee OpenStreetMap și este actualizată foarte des folosind informațiile primite de la sursele asociaţiei, dar și prin contribuțiile membrilor comunității PeUndeMerg.ro, explică reprezentanţii Pro Infrastructura. Pe hartă se pot vedea traseele autostrăzilor și centurilor rutiere, dar și segmentele de căi ferate aflate acum în diverse stadii de implementare, se mai poate vedea ce proiecte sunt blocate, care nu au autorizație de construire sau acord de mediu emis ori proiect tehnic aprobat.

Harta poate fi consultată AICI

Pentru cele mai recente date despre Autostrada Transilvania citiţi şi:

S-a lansat încă o licitaţie pe Autostrada Transilvania. Când ne vom conecta cu autostrada vecinilor unguri?

Săptămâna trecută, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România a lansat din nou licitația pentru construcția autostrăzii A3 – pe porţiunea Suplacu de Barcău-Borș, în județul vecin Bihor, cu datele aferente. Segmentul Suplacu de Barcău – Borș face parte din Autostrada Transilvania și urmează să asigure legătura dintre Vestul României și Ungaria, prin Vama Borș. Doar pentru acest segment din traseu va fi nevoie de minim doi ani (proiectare şi execuţie), dar pe traseul A3 mai sunt o serie de blocaje.

Deşi este al doilea mare stat din Europa Centrală şi de Est, România rămâne codaşă printre ţările din regiune în ceea ce priveşte numărului de kilometri de autostradă raportat la populaţie şi la suprafaţă, nota Hotnews.ro.
Cele mai recente cifre centralizate de instituţiile europene sau de alte organisme (CIA Factbook) datează din 2013-2014. De atunci, în România au fost construite autostrăzi de puţin peste 100 de kilometri, în timp ce alte ţări, în special Polonia, Cehia şi Ungaria, au avansat mult mai rapid. Şi aceasta, în condiţiile în care, unele ţări, precum Polonia, au început mult mai târziu dezvoltarea susţinută a proiectelor de infrastructură rutieră.

Infrastructura, una din marile probleme ale României, a ajuns prilej de spectacol public în Guvern. Chiar în această lună, premierul Mihai Tudose l-a certat în debutul unei şedinţe de guvern pe ministrul Transporturilor, Razvan Cuc. Tudose l-a contrat dur pe Cuc pe tema pierderilor Tarom şi a construcţiei de autostrăzi. În iulie, Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunţa cifre măreţe: dacă declaraţiile s-ar transforma în realitatea, în 2017 ar trebui să fie lansaţi 800 de kilometri de autostrăzi.

Comments

comments

NICI UN COMENTARIU

Scrie un comentariu