Închide

Viața are prioritate! O asociație cere marcaje sigure pe cel mai aglomerat drum din România, între Cluj și Florești

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - oct. 01, 2019 0 393

Turnarea asflatului pe cel mai aglomerat drum din România, șoseaua de intrare în Cluj-Napoca dinspre Florești a adus timp de mai multe zile ambuteiaje și coloane de mașini formate din cartierele Clujului, Grigorescu sau Mănăștur, până pe Nodul N și drumul european. S-a stat zeci de minute în trafic și s-a circulat anevoios. Recent s-au execuat și marcaje pe tot sectorul de drum asflatat, însă acestea permit virajele la stânga spre magazinul de bricolaj de dinaintea complexului mall din Florești. Despre aceste marcaje, Asociația Pro Infrastructura spun că sunt extrem de periculoase, ba în plus, semnalează că din pricina lor s-ar fi produs și un accident rutier recent în care au fost implicate 4 mașini.

„S-a circulat multe zile pe benzi nemarcate și era extrem de periculos. Au fost șoferi care veneau chiar pe contrasens din lipsa marcajelor. De asemenea, alții întorceau spre Cluj pe după podul de la mall-ul din Gherogheni”, au semalat șoferii care tranzitează zilnic drumul Florești-Cluj, despre care Primăria din Cluj-Napoca a spus (după studii realizate de Universitatea Tehnică) că deține recordul de trafic din România – 75.000 de mașini într-o zingură zi.

(video din 25 septembrie pe ruta spre Florești pe Bdul 1 decembrie, spre podul N)

În 29 septembrie seara, sub podul de la nodul N s-a produs un accident în care au fost implicate patru mașini. Lucrările recente de asfaltare durulate în zona podul N de la intrarea în Cluj-Napoca au paralizat traficul și din Cluj-Napoca, în mai multe cartiere ale orașului – Grigorescu și Mănăștur. Aici s-a stat zeci de minute în trafic și s-a circulat bară la bară.

Acum, Asociația Pro Infrastructura spune că marcajele executate recent după înlocuirea stratului de uzură de pe DN1 între Cluj-Napoca și Florești pun în pericol viața șoferilor, ba mai mult, ar fi cele care ar fi dus la producerea accidentului din 27 septembrie. Aceștia cer renunțarea la marcajele care permit virajele la stânga de pe acest drum.

„Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere face din nou șosele împotriva șoferilor! Recent, s-a înlocuit stratul de uzură pe unul dintre cele mai aglomerate sectoare de drum din țară, DN1 între Cluj-Napoca și Florești. Dar surpriză, la retrasarea marcajelor au permis virajul la stânga peste trei benzi de circulație din sens opus (vezi prima imagine atașată mai jos). Previzibil, la 12 ore de la aplicarea noii semnalizări, deja avem un accident! O asemenea măsură este criminală! Cei care doresc să facă stânga au posibilitatea de a traversa denivelat DN1 la câțiva zeci de metri distanță prin mall-ul Vivo sau puțin mai departe printr-un giratoriu de pe DN1. Însă se pare că iresponsabilii din Compania Națională Anti-Infrastructură din România țin cu tot dinadinsul să creeze noi puncte negre pe șosele în loc să le reducă. Evident că ei vor da vina tot pe șoferi când se vor produce accidente. Cerem desființarea de urgență a acestor viraje la stânga și tragerea la răspundere a celor din CNAIR și Poliția Română care au girat „soluția”. Domnilor, dacă nu sunteți capabili să faceți infrastructură rutieră sigură, măcar nu o faceți mai nesigură pe cea existentă”, au scris pe Facebook cei de la Asociația Pro Infrastructura.

Asaltată și de clujeni privind noile marcaje și faptul că ele pun în pericol siguranța șoferilor, Primăria Cluj-Napoca a răspuns că este vorba despre o eroare de marcaj.

„Este vorba despre o eroare de marcaj a firmei care a executat marcajele. Lucrarea este gestionată de Drumurile Naționale. Situația se va remedia de urgență”, a informat Primăria.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.