Închide

Unde s-a blocat digitalizarea administrației locale din România: Documentele emise online nu sunt recunoscute de toate instituțiile, primăriile nu au acces la bazele de date din administrația centrală. Ce spune viceprimarul Clujului

Administrație by Actual de Cluj - apr. 02, 2021 0 142

Unde s-a blocat digitalizarea administrației locale din România: Documentele emise online nu sunt recunoscute de toate instituțiile, primăriile nu au acces la bazele de date din administrația centrală

Administrația locală din România este una slab digitalizată, cu câteva excepții, între care: Cluj-Napoca, Oradea, Sectorul 3 al Capitalei, comuna Ciugud. Chiar și primăriile care au investit masiv în această direcție s-au împotmolit însă din cauza vidului legislativ și a lipsei voinței politice, au spus, într-o dezbatere organizată de HotNews.ro, reprezentanții celor mai digitalizate administrații locale din România. Astfel, de foarte multe ori documentele emise online nu sunt recunoscute de alte instituții ale statului, bazele de date nu sunt interconectate, ceea ce pune oamenii pe drumuri ca să plimbe hârtii, iar semnătura electronică este prea costisitoare pentru a fi folosită de toată lumea. O altă problemă este educația cetățeanului, care din neîncredere sau din lipsa obișnuinței preferă să stea la coadă la ghișeu.
Dan Tarcea, viceprimarul orașului Cluj-Napoca, reclamă faptul că documentele emise în format electronic nu sunt recunoscute de foarte multe instituții, iar autoritățile locale nu au acces la bazele de date.

”În primul rând, eu mi-aș dori să aplicăm principiul ”o singură dată”. Ce înseamnă asta? Ca persoanele fizice și juridice să furizeze documente administrației publice o singură dată, fără obligația de a le mai prezenta din nou dacă le-au furnizat anterior.
Și domnul Bolojan amintea foarte bine de aceste baze de date open conectate. Adică, dacă vrea un loc de parcare să nu îl mai pun pe cetățean să îmi aducă talonul mașinii, să văd dacă are viza de la RAR și copia după buletin. Acestea sunt documente pe care le putem lua din bazele de date naționale, dacă sunt interconectate.
De asemenea, cred că este foarte important ca toate instituțiile statului să recunoască documentele eliberate în format electronic sau cu semnătură electronică calificată. Există legislație, din păcate nu este folosită și aplicată la toate instituțiile din România.
Am constatat că sunt foarte multe disfuncționalități legislative care duc la dublarea muncii pe anumite componente. De exemplu, certificatul de urbanism – noi îl eliberăm în format online, dar dacă merge la gaze cetățeanul, de exemplu, trebuie să-l ducă și cu semnătură olografă, ceea ce este o aberație”, explică viceprimarul Clujului.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu