Închide

Ultima fabrică deținută de Stat din Cluj închide aproape toate magazinele, profită de pandemia de coronavirus ca să oferteze muncă ieftină

Economie by Actual de Cluj - oct. 14, 2020 0 1033

Rezultate financiare modeste în primul semestru al acestui an pentru ultima fabrică deținută de Stat în Cluj, fabrica de încălțăminte Clujana, parțial din cauza pandemiei de coronavirus.
Fabrica s-a închis în martie, la fel și magazinele, astfel că din 16 martie până în 2 iunie Clujana nu a înregistrat niciun venit.
Până atunci, în primele două luni ale anului, fabrica a avut încasări de 335.000 de lei.
La reluarea activității fabricii, noul director Călin Oancea a decis să închidă cele trei magazine deschise de Clujana în Sibiu, Bistrița și Oradea, ”ale căror încasări se aflau cu mult sub așteptări, neacoperind nici măcar cheltuielile cu salariile, chiriile și utilitățile”, spune Oancea.
Astfel, susține acesta, Clujana a făcut economii de până la 20.000 de lei pe lună. ”Un alt aspect a fost cel al salariilor personalului”, arată Oancea în raportul semestrial al fabricii, publicat azi pe Bursa de Valori București. ”După reîntoarcerea la serviciu după starea de urgență, nu s-au întors la serviciu cinci angajați din serviciul TESA și Administrativ. Am realizat că gradul de ocupare și de însărcinări ale acestora era mic și se putea împărți la cei care rămăseseră, contra unui mic bonus salarial. Astfel că am vacantat 2-3 posturi și am realizat o economie salarială de circa 10.000 – 12.000 de lei pe lună. Am pornit după principiul că nu poți să realizezi profit și să aduci plus valoare dacă nu elimini cheltuielile fără justificare”, consideră el.
Oancea spune că la sosirea sa în firmă a găsit fabrica ”secătuită atât din punct de vedere financiar, nu produsesem nimic timp de aproape trei luni, cât și uman, o parte dintre angajați mergând la alte locuri de muncă”.
Nu aveam resurse financiare pentru a demara producția modelelor proprii și acest lucru nu ne putea aduce cash flow-ul necesar într-o perioadă rapidă de timp. Oricum, se resimțea și la nivel global un regres și o criză pe piața de încălțăminte, populația sărăcită investea în mâncare și în subzistența de zi de zi și nu în pantofi. Iar școala de acasă, telemunca și șomajul la un nivel ridicat făceau ca pantofii să nu se uzeze și să se cumpere mai rar și mai greu”.

Clujana a profitat de căderea pieței de lohn de pe piața asiatică din cauza pandemiei și a luat legătura cu firme de profil din Europa care și-au mutat producția către fabrica din Cluj. ”Am obținut astfel contracte avantajoase, la prețuri mai mari decât în anii trecuți și la întrega noastră capacitate de producție, chiar a trebuit să mai angajăm personal direct productiv, muncitori, pentru a face față producției”, susține Oancea. Astfel, în iunie încasările au ajuns la un sfert de milion de lei, mai exact 263.000, în condițiile în care în primele cinci luni din acest an acestea ajunseseră în total la 335.000 de lei.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu