Închide

Trotuarul e al mașinilor în Grigorescu, după ce lângă acesta a fost trasată o pistă de biciclete. Clujenii condamnă infrastructura destinată bicicliștilor

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - ian. 12, 2022 0 527

Clujenii penalizează pe grupul de facebook destinat cartierului Grigorescu pista de biciclete trasată la bordură pe artera Eremia Grigorescu despre care spun că „e o nouă victorie împotriva pietonilor”, având în vedere că acum se parchează pe trotuar în mai multe zone ale străzii. Un arhitect din comisia de urbanism a Primăriei, Mihai Racu, arată că pista este bună dar că „problema e interfața dintre scaunul șoferului și volan”. Alți clujeni au condamnat impasibilitatea autorităților locale în fața șoferilor care parchează pe trotuare și crează dificultăți de deplasare pietonilor.
„Pista de biciclete de pe E. Grigorescu, o nouă victorie împotriva șoferilor”, sintetizează situația din cartierul Grigorescu, Gheroghe Vais, pe grupul dedicat de Facebook, situația potrivit căreia șoferii au ajuns să parcheze pe trotuarele destinate pietonilor, tocmai ca să nu ocupe traseul dedicat bicicliștilor care a fost trasat la bordură pe artera Eremia Grigorescu.
Sesizarea sa a stârnit nenumărate reacții. În discuție a intervenit și un arhitect membru în comisia de urbanism a Primăriei, Mihai Racu. El a ținut să condamne atitudinile șoferilor care au ajuns să parcheze pe trotuare. „Pista e bună. Problema e interfața dintre scaunul șoferului și volan”, a apreciat Racu.
Alți clujeni au apreciat că, fiind o zonă preponderent cu case, oamenii ar trebui să fie încurajați să își parcheze mașinile în curțile proprii, nu pe trotuare. Sau unii consideră că trotuarul din respectiva zonă este destul de lat încât, chiar dacă se parchează, rămâne destul loc pentru deplasări pietonale, chiar și cu cărucioare pentru copii. „Sigur că ar fi ideal să nu se parcheze pe totuare, dar nu sunt parcări publice deloc în zona și dacă parchează nu încurcă nici bicicliștii, nici pietonii”, spune Iulia Dolha.

Gyula Plesa recomandă în locul plângerilor de pe grup să fie sesizată situația poliției locale a Primăriei care de obicei intervine și sancționează atitudinile șoferilor de a parca pe trotuare în cartiere, doar dacă este chemată. 

„Am stat în zonă 28 de ani și umblam cu bicicleta tot timpul. Nu era pista pentru biciclete și viata era frumoasa”, a afirmat Gyula Kovats.

Un alt clujean arată că în acest moment mai important ar fi ca municipalitatea să asfalteze artera. 

„Eu sunt convins că acei șoferi care parchează în acele imagini pe trotuar au venit singur la muncă cu mașina, când puteau să vină cu bicicleta. 99% dintre cei care vin la muncă sunt singuri în autovehicule și de aceea nu există nicio parcare liberă. Și așa este aglomerat traficul în oras .HAI mai bine LA SERVICIU CU BICICLETA”, a recomandat Jenő Eugén Rusu.

Pistele de biciclete din Cluj au primit calificativul de „Rezonabile” după ce au fost analizate după o metodă irlandeză de specialiștii care au întocmit vechiul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Cluj-Napoca. Multe dintre traseele de ciclism din oraș au fost făcute prin simpla reducere a spațiului dispobil pentru pietoni și așa foarte redus. 
În acest sens, ca exemplu se oferea pista de bicilete amenajată de Primăria Cluj-Napoca, tot în cartierul Grigorescu, în continuarea străzii Eremia Grigorescu, pe artera Donath, unde ea a fost trasată pe trotuar, administrația preferând să nu desființeze parcările de la bordură.

AȘA NU, exemplu de pistă pe strada Donath – sursa vechiul PMUD Cluj-Napoca care a fost valabil până în 2020 – detalii: Bicicleta, încă departe de a fi preferata clujenilor. De ce?

Administrația locală a anunțat un proiect pentru pietoni în Grigorescu, la o strada distanță, în zona Pieței 14 iulie, care urmează să fie implementat cu fonduri europene. În cadrul lui, proiectanții au propus trasee pentru bicicliști și reoganizări ale străzilor, în așa fel încât acestea să se conecteze cu cele deja existente în cartier.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu