Închide

Trenul-muzeu al Europei s-a oprit la Cluj după care a plecat

ActualitateTop News by Mihai Prodan - sept. 18, 2021 1 815

O garnitură de tren simbolică, ce trece prin o sută de localități din Europa și cuprinde vagoane oferite de mai multe companii de cale ferată din Europa, a trecut în această seară și prin Cluj-Napoca, în drumul său ce cuprinde aproape toate țările Uniunii Europene. Trenul a staționat o jumătate de oră, prilej pentru discursuri, dansuri populare și câteva fursecuri, după care a plecat. Trenul a fost așteptat de câteva zeci de curioși și aproape la fel de multe forțe de ordine.

Să semnalăm, curioșii sosiți în gara Cluj-Napoca pentru a vedea garnitura de tren simbolică au fost ținuți la distanță de forțe de ordine proptite în fața fiecărei căi de acces în vagoane. Reporterul actualdecluj.ro, care a reușit totuși să urce în unul dintre vagoane, a fost rapid reperat și dat jos de mai mulți agenți de poliție, după ce a fost întrebat … dacă are bilet. Îndemnul de pe toate vagoanele, ”Hop on!”, s-a dovedit deci o invitație deșartă.

Trenul a fost așteptat în gară de city managerul din Cluj-Napoca, Gheorghe Șurubaru, un vechi feroviar, căci a condus Regionala de Căi Ferate din Cluj-Napoca mai mulți ani. Acesta a citit de pe o foaie un discurs în românește, tradus apoi în engleză, s-au rostit câteva alocuțiuni, după care în fața locomotivei-decor de lângă gară au fost puse în scenă câteva dansuri populare din zonă. După o jumătate de oră în care a staționat păzit strașnic de agenți de poliție și jandarmi, cu un fluierat, trenul a părăsit gara cu direcția Oradea. Mai jos plecarea:

Trenul cu garnituri din toată Europa, Connecting Europe Express, a ajuns ieri în România, iar timp de trei zile, până mâine, străbate țara pe relația Giurgiu, București, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea și Arad. Connecting Europe Express, un tren special, creat în cadrul Anului european al căilor ferate 2021, a plecat din gara Lisabona în 2 septembrie.  Trenul va opri în peste 100 de localități din 26 de țări în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris la 7 octombrie. În total, traseul are o lungime de 20 000 km iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei. Plecând de la Lisabona și încheindu-și călătoria la Paris, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând președințiile portugheză, slovenă și franceză ale Consiliului UE.

Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), găzduiește o expoziție mobilă. Acesta e vagonul, ultimul din garnitură, în care am urcat doar ca să fim rapid coborâți, nu înainte de a constata că nici vorbă de expoziție, doar rămășițe de standuri și câteva colaje pe pereți. Trenul mai este dotat cu un vagon pentru conferințe oferit de SNCF,Franța, două vagoane standard oferite de societățile de cale erată din Germania și Elveția, un vagon-restaurant oferit de societatea de cale ferată din Italia și unul de dormit, oferit de compania omoloagă din Austria. Trenul iberic care călătorește între Portugalia și Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

Un comentariu

  1. Frumos gestul făcut de a opri și la Cluj-Napoca! Ca și observație lipsa măștilor. Probabil sunt imuni la toate variantele Covid în circulație…

Scrie un comentariu

author photo two

Mihai Prodan

Ziarist din 2001. Licențiat în jurnalism din 2004, master în comunicare din 2006. Specializări la Reuters în Londra și Institutul Internațional pentru Jurnalism în Berlin.