Închide

Trenul metropolitan din Cluj costă 172 de milioane de euro/ Primăria vrea să acceseze fonduri europene pentru a introduce acest serviciu public pe un parcurs de aproape 50 de kilometri, între Bonțida și Gârbău

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - aug. 29, 2024 0 345

Consilierii locali au aprobat proiectul trenului metropolitan, urmând ca dosarul să fie depus până la finalul anului pentru accesarea de fonduri europene. Potrivit primarului Emil Boc proiectul este estimat la 172 de milioane de euro.

Trenul urmează să treacă pe teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale, respectiv municipiul Cluj-Napoca și comunele Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu. Traseul urmează să aibă 48,8 kilometri și 23 de stații.

“Valoarea estimativă a proiectului este de 172 milioane euro, fără TVA. Consiliul Județean Cluj s-a angajat să contribuie cu 10 milioane euro și le mulțumim încă o dată pentru susținere”, a explicat primarul Emil Boc.

Consilierii locali au aprobat la ședința din 29 august ca oportun proiectul << Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea.

Prin această hotărâre, a arătat Emil Boc, dosarul trenului va fi complet iar proiectul va putea fi depus pentru accesarea de fonduri europene prin POS Transporturi. Apelul a fost deschis în luna iunie, iar termenul limită pentru cererea de finanțare este 31 decembrie.

Proiectul prevede introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată între Gârbău și Bonțida și realizarea de pasaje subterane la Cluj-Napoca, pe strada Fabricii de Zahăr și conexiuni cu Aeroportul „Avram Iancu” și stația de metrou Viitorului, precum și amenajarea de peroane și pasaje pentru pietoni.

“Obiectivul este să folosim infrastructura existentă pentru o mobilitate mai bună în zona metropolitană, iar trenul metropolitan să completeze proiectele metroului și centura metropolitană pentru o dezvoltare sustenabilă pe termen lung a Clujului. Proiectul pentru trenul metropolitan Cluj a fost pus pe masa Comisiei Europene, a fost inclus în masterplanul de transporturi și Planul Operațional de Transporturi 2021-2027, iar acum lucrăm la îndeplinirea etapelor legale necesare pentru a depune și obține finanțarea europeană”, a mai explicat Boc.

Detalii:
Lăsat pe tușă de metrou, trenul metropolitan al Clujului devine, din nou, necesar și oportun

Ce cuprinde proiectul:

  • Modernizare și construcție stații: 5 modernizări, 8 stații noi (în Jucu, Apahida și municipiul Cluj-Napoca), 10 stații fără lucrări;
  • Infrastructură rutieră și pietonală: pasaje pietonale și pasaj rutier subteran la Cluj-Napoca (zona strada Fabricii de Zahăr);
  • amenajarea de peroane, pasaje pietonale și parcări auto în stațiile din afara municipiului (Gârbău, Rădaia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida);
  • Modernizare treceri la nivel existente;
  • Achiziție material rulant: 7 trenuri cu capacitate totală de 840 de pasageri, dotări moderne.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu