Lăsat pe tușă de metrou, trenul metropolitan al Clujului devine, din nou, necesar și oportun
ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - aug. 23, 2024 0 1276

Trenul metropolitan din Cluj, pornit în 2018, dar trecut în plan secund de proiectul metroului, declarat atunci ca prioritar, va fi pus pe șine.
Consilierii locali urmează să dezbată la ședința din 29 august un proiect de hotărâre privind necesitatea și oportunitatea proiectului „Tren Metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea, Componenta 2. Tren Metropolitan. Deja, pe grupurile civice din mediul online, s-a arătat că acest proiect al trenului este în faza incipientă pentru parcurgerea procedurilor la mediu. Deocamdată nu s-au prezentat date financiare din studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan.
Potrivit proiectului, pe actualul traseu de cale ferată între Gârbău și Bonțida, un parcurs de șine de peste 40 de kilometri, ar urma să circule 9 trenuri, din 30 în 30 de minute care ar opri în 23 de stații propuse din care 8 stații sunt în Cluj-Napoca.
Trenul metropolitan ar urma să circule de la Bonțida la Garbau pe traseul actual de cale ferată și să aibă 23 de stații – Bonțida – Răscruci – Jucu de Jos – Jucu – Câmpenești – Apahida 3 – Apahida 2 – Apahida 1 – Dezmir – Cluj-Napoca, aeroport – Cluj-Napoca Est – Cluj-Napoca, IRA – Cluj-Napoca, str. Fabricii de Zahăr – Cluj-Napoca, Piața 1 Mai – gara Cluj-Napoca – Cluj-Napoca, Tetarom – Cluj-Napoca, Hoia – Baciu – Suceag – Rădaia – Mera – Nădășel – Gârbău.
Pe teritoriul Clujului sunt prevăzute opt stații. Multe dintre aceste stații propuse urmează să fie amenajate cu peroane pentru îmbarcarea și debarcarea călătorilor.
Pe parcusul trenului urmează să se facă și parcări de tipul park and ride aceastea fiind propuse la Gârbău, Rădaia, Hoia, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida (opt parkinguri).
În zona aeroportului urmează să se facă un pasaj subteran de legătură pentru asigurarea sistemului intermodal de transport. De asemenea, pe traseu mai sunt prevăzute alte 4 pasaje.
Capacitatea trenurilor care vor asigura transportul călătorilor va fi de peste 300 de persoane pe scaune iar traseul ar urma să fie deservit de 9 trenuri, potrivit datelor prezentate de Direcția Tehnică a Primăriei.
Ca să dezvolte proiectul trenului metropolitan, Primăria Cluj intenționează s-a asociat deja cu comunele limitrofe și Consiliul Județean (care asigură cheltuielile de cofinanțare pentru comunele parte a asocierii care în prezent nu își permit aceste cheltuieli) și urmează să se asocieze și cu Ministerul Transporturilor.
Pentru implementarea proiectului, Primăria mizează pe bani europeni. Deocamdată nu s-au vehiculat costuri estimative pentru proiectul trenului.
vezi și:
FOTO COVER: Inquam-Photos-Casian-Mitu
Nici un comentariu
Scrie un comentariu
Articole similare
-
Mii de metri cubi de lemne au fost confiscați în Cluj anul trecut căci proveneau din infracțiuni, în valoare de 800.000 lei, plus amenzi de un milion de lei
feb. 12, 2025 0
-
VIDEO S-a predat ștafeta în fruntea statului: Klaus Iohannis a plecat de la Cotroceni, iar Ilie Bolojan a preluat interimatul la președinția țării
feb. 12, 2025 0