Închide

Traseul feroviar sinuos din 1873 modernizat cu un miliard de euro la Cluj. Asociația Pro Infrastructura: ”CFR dorește să dea 10-15 milioane de euro/km pe traseul austro-ungar din 1873”

Actualitate by Actual de Cluj - nov. 10, 2024 0 764

Traseul feroviar dintre Cluj-Napoca și Coșlariu, prin Câmpia Turzii, ce ar urma să fie modernizat cu o ghiotură de bani, ar putea fi îmbunătățit, dar autoritățile preferă traseul sinuos stabilit de imperiul austro-ungar în urmă cu 150 de ani, arată asociația Pro Infrastructura.

În total e vorba de 104 de kilometri între Cluj-Napoca și Coșlariu. ”Sunt veriga lipsă care va rămâne mulți ani fără modernizare. Linia dublă electrificată este notorie pentru serpentinele feroviare dintre Câmpia Turzii și Apahida. CFR dorește să dea 10-15 milioane de euro/km pe traseul austro-ungar din 1873. Alege să facă asta deoarece, probabil, declivitatea maximă de doar 12 la mie este foarte bună pentru marfă”, arată asociația, care consideră că sunt șanse mari că în ce privește călătorii aceștia au ”șanse mari să fie alungați” dacă șantierul va începe după 2030 și va dura șapte ani în loc de trei, fiindcă nu mai există bani în actualul exercițiu financiar al UE, Programul Transport, care se încheie la sfârșit de 2030.

”Studiul de fezabilitate este în faza obținerii acordului de mediu, deci se apropie de final. Din păcate, consultarea publică este doar o bifă birocratică pusă din pix, nu o dezbatere veritabilă cu cetățenii. Așa ne alegem cu multe treceri la nivel, pasaje de 500 metri în orașe și, după 4 ani de analize, ajungem la soluția din 1873”, arată asociația. ”Politicienii promit cai verzi pe pereți cu tren de mare viteză între București, Cluj și Budapesta la fiecare rundă de alegeri, dar proiectul pe această rută… este acesta”, conchide asociația.

 

Foto arhivă

Nici un comentariu

Scrie un comentariu