Închide

TRANZACŢIA FINALULUI DE AN. Ce spune un client Volksbank, în pregătire să devină client BT: ""Neutru" e mai bine decât "Nemulţumit""

Economie by Kristina Reştea - dec. 10, 2014 0 395

 

“Din punct de vedere financiar, această tranzacţie nu mă afectează – eu am un contract semnat, aprobat şi în derulare, cu nişte condiţii stabilite. Mă aştept însă să existe o comunicare mult mai bună între bancă şi clienţi de acum încolo”, spune un client Volksbank, care urmează să devină client al grupului clujean Banca Transilvania, în urma tranzacţiei semnate azi prin care BT preia subsidiara din România a austriecilor.

Amintim că Banca Transilvania a anunţat astăzi semnarea unui angajament ferm pentru achiziţionarea integrală a acţiunilor Volksbank România de la Österreichische Volksbanken AG, Groupe BPCE, DZ BANK AG şi WGZ BANK AG. BT şi Volksbank România vor funcţiona ca entităţi bancare distincte în următoarele luni, până la finalizarea formalităţilor legale şi obţiner ea tuturor aprobărilor aferente. După închiderea tranzacţiei va începe integrarea Volksbank România în structura BT. Menţionăm că subsidiara din România a băncii preluate de grupul clujean a fost puternic afectată de criză şi a raportat pierderi de sute de milioane de euro în ultimii ani.

Daniel lucrează în Marketing, are un credit ipotecar de 10.000 de euro contractat în 2007, iar, după recent încheiata tranzacţie prin care BT “înghite” Volksbank, fostul client al băncii austriece ar urma să fie client al grupului clujean cel puţin până în 2020.

“Am luat creditul în 2007, când încă nu era criză, problemele au apărut abia după un an şi ceva. Atunci, când am semnat eu, piaţa bancară era pe val. A venit şi notarul la sediul băncii, îmi amintesc că am fost impresionat la vremea respectivă. Alesesem Volksbank pentru că societatea unde lucram atunci era activă în domeniuil auto şi avea un contract de finanţare cu ei. Deci îi cunoşteam şi cred că am avut şi ceva beneficii la creditare prin faptul că lucram la o firmă care deja era parteneră. Iar condiţiile de credit nu erau rele. Am fost însă dezamăgit între timp, mai ales de comunicare. Atitudinea lor seamănă aş zice cu cea a instituţiilor statului, au o abordare foarte… funcţionărească. Ceea ce e extrem de rău pentru o companie privată. Şi eu sunt unul dintre clienţii ăia care chiar merg să îşi plătească rata, lună de lună indiferent că e criză sau nu”, subliniază Daniel. “După 3 ani de la semnarea contractului m-au trimis să îmi reevaluez terenul! Păi reevaluaţi-l voi, dacă eu plătesc credit la voi! Aşa că, deocamdată, eu mă bucur de acest transfer. BT îmi e deocamdată neutră, de Volksbank sunt nemulţumit. “Neutru” e mai bun decât “nemulţumit”. Austriecii nu îmi plac, de clujeni îmi place”, concluzionează clientrul Volksbank care urmează să devină client BT, în urma tranzacţiei care se semnează azi între grupul austriac şi cel clujean.

 

Citeşte promisiunea preşedintelui BT pentru planurile post-tranzacţie:

TRANZACŢIA FINALULUI DE AN: Horia Ciorcilă despre achiziţia VOLKSBANK: “BT îşi va continua planul de a ajunge pe locul 2 în topul băncilor din România”

Sursa foto: bancherul.ro

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare