Închide

Traficul din Bună Ziua e condamnat. O eventuală lărgire a străzii Fagului rămâne în așteptare

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - oct. 08, 2019 0 465

Primăria a inițiat o achiziție pentru o ridicare topografică executată cu drona pentru strada Fagului. Contractul nu a fost atribuit. Despre el, viceprimarul Dan Tarcea spune că nu este neapărat de actualitate, având în vedere că deocamdată se are în vedere finalizarea șantierului de lărgire a arterei Bună Ziua care a debutat în vara acestui an.

„Deocamdată ne concetrăm pe lucrările de lărgire a străzii Bună Ziua, aflate în plină desfășurare. Pe Fagului este prea puțin probabil că putem să efectuăm o lărgire pentru că ar implica să dărâmăm blocuri. Vrem să terminăm Bună Ziua și traficul din zonă să reintre în normal. Fagului rămâne deocamdată ca până acum”, a declarat pentru Actualdecluj.ro viceprimarul Dan Tarcea.

Șantierul instalat în vara anului pe strada Bună Ziua dar și vechea măsură privind schimbarea de prioritate de pe artera Fagului pe strada Colonia Borhanci aduc cozi interminabile în traficul dintre Bună Ziua ( cel mai nou și mai haotic cartier al Clujului), zona de dezvoltare Romul Ladea-Borhanci și cartierul tradițional Gheorgheni.

În condițiile actuale, de pe Calea Turzii până în intersecța cu Fagului-Brâncuși-Borhanci-Romul Ladea se poate face și mai bine de o oră în trafic. În condițiile unui parcurs de mai bine de 3 Kilometri.

Capacitatea de trafic de pe Bună Ziua-Fagului era maximă încă de acum trei ani, potrivit măsurătorilor făcute de Universitatea Tehnică. Șantierul de modernizare și lărgire cu o bandă, un trotuar și piste de biciclete a principalei artere de trafic din Bună Ziua s-a instalat oficial în 16 iulie. Lucrările vor dura un an de zile, până în iulie 2020. După modernizare, oamenii vor fi încurajați să își schimbe obiceiurile de trafic și să utilizeze strada spre Calea Turzii ca să își ducă sau să își aducă copiii de la școală, după cum a spus viceprimarul Dan Tarcea, având în vedere că lărgirea arterei se va realiza înspre Calea Turzii.

Pe asta mizează Primăria ca să rezolve problemele de trafic din acest cartier nou al Clujului, edificat după anul 2000.

Acum se creează blocaje foarte mari spre sensul de mers către Fagului și Brâncuși după ce Primăria a schimbat în aprilie 2017 drumul cu prioritate de pe Bună Ziua în favoarea rutei spre strada Borhanci. Despre întârzierile proiectului de lărgire a străzii Bună Ziua, primarul Emil Boc a încercat să sugereze că ele se datorează faptului că strada a fost transferată târziu de la Ministerul Transporturilor și Direcția Regională de Drumuri.

„A fost nevoie de trei ani să o preluăm”, a fost declarația primarului după instalarea șantierului.

În documentațiile iniațiale de urbanism, în Plan Urbanistic Zonal pentru Bună Ziua din anii 2000, cartierul avea patru benzi care, în teren, nu au fost realizate și nici Primăria nu a fost preocupată ca ele să existe.

Un studiu făcut în 2016 de Universitatea Tehnică din Cluj a avertizat că în maximum doi ani zona Bună Ziua va intra în colaps din punct de vedere al traficului dacă nu se face ceva. Direcția de Urbanism a Primăriei motiva în fața Consiliului Local încă din iarna lui 2016 că strada Bună Ziua era la 90% capacitate de încărcare. Chiar de atunci s-a vorbit de interdicții de construire de proiecte mari care să aducă mai mult de 24 de mașini în zonă. Unele proiecte imobiliare au fost respinse la urbanism. Apoi, de anul acesta, primarul a spus că interdicția cu cele 24 de mașini funcționează numai în cazul proiectelor din Borhanci unde Primăria are în pregătire un proiect de lărgire a intersecției Borhanci/Romul Ladea/Brâncuși/Fagului.

Și despre acest proiect Boc a spus că este la mâna celor de la București și a Guvernului. Situația nu este însă așa cum se declară. Revenim cu amănunte.

 

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu