Închide

Soluție în predarea matematicii, copiilor nevăzători sau cu deficiențe de vedere

ActualitateDezvoltareEducaţie by Actual de Cluj - oct. 09, 2019 3 195

Un proiect inedit va fi implementat în școlile cu predare pentru copii nevăzători și cu deficiențe de vedere, cu scopul de a-i ajuta să învețe matematica. În prezent, în România există șapte școli destinate elevilor nevăztori sau cu deficiențe de vedere,unde învață aproximativ 1500 de elevi. Una dintre aceste școli este la Cluj Napoca, respectiv Liceul Special pentru deficienți de vedere.

Copiii cu astfel de deficiențe nu au avut posibilitatea până acum să învețe matematică într-un mod adecvat și eficient pentru a-și continua studiile la nivel superior. În general, acești copii se specializează mai mult pe profesii care țin de profilul „uman”, evitând profilul „real”, tocmai pentru că științele exacte reprezintă pentru ei un impediment.  Proiectul „Fleximodels”, inventat de profesorul de matematică Bíró G. Albert, va schimba această cutumă, dat fiind că le poate oferi șanse de a se perfecționa la matematică și de a deveni eficienți și în alte profesii care acum li se par irealizabile.

Proiectul „Fleximodels” urmărește un mod foarte clar de a oferi acestor elevi o soluție prin care ei, îndrumați bineînțeles de profesori, să aibă posibilitatea de a simți tactil formele geometrice, obținând performanțe mai bune la evaluările naționale. Pachetul Fleximodels conține 10 elemente sau așa zise pachete. Fiecare pachet conține: Carduri sau planșe în sistemul Braille, plus text însoțitor în scris obişnuit în limba română pentru profesorii coordonatori; Formule matematice transcrise in sistemul Braille și figuri sau grafice în relief cu posibilitatea de a vizualiza culorilor prin linii de diverse grosimi, pentru elevii cu deficiențe de vedere; Materiale didactice, plăci configurabile, forme geometrice, numite elemente educative interactive.

Pachetele Fleximodels au fost predate deja  Liceului Special pentru deficienți de vedere din Cluj Napoca. Membrii echipei de implementare a proiectului, a Asociației Regio din Transilvania, au fost primiți cu mare interes de conducerea liceului, directoare Olimpia Luca, directorul adjunct Nelu Câmpian și profesoara de matematică Adriana Ondreion, aceasta din urmă fiind coordonatoarea profesională a proiectului, pentru următorii doi ani. Cadrele didactice au preluat pachetele și și-au exprimat angajamentul și dorința ca acest proiect să fie continuat și extins pentru un număr cât mai mare de elevi.

După prezentarea detaliată a sistemului inovator „Fleximodels”, directorul Câmpian a precizat că metodele de instruire oferite sunt foarte utile profesorilor, specialiștilor, chiar și părinților care lucrează cu elevi cu deficiențe de vedere, nevăzători și ambliopi. Totodată a subliniat faptul că de-a lungul anilor nu au întîlnit un astfel de material didactic atât de complex și totodată ușor de utilzat, care să cuprindă diferitele aspecte ale algebrei și al geometrie în plan și în spațiu. Finanțarea proiectului – acordată de Kaufland – a acoperit costurile de cercetare, producție, înstruire, implementare și evaluare a rezultatelor.

Acest text are caracter de ADVERTORIAL

3 comentarii

  1. Cum se poate, ca numele celuia, care este inventat, dezvoltat sistemul, a sacrificat citeva decenii din viata lui, nu apare nici unde in articol??? Apar toti “tovarasii”, care nu au nici un merit doar beneficiaza de un sistem pus la punct, dar numele inventatorului, profesorului cu renume international: Biro G Albert nu este nici macar mentionat!!! Poste, daca ar avea origine romina, ati fi cintat elogii numelui lui di inventiei sale! Rusine, profunda rusine!!!

  2. Unde apare numele celuia, care a inventat sistemul??? Nici unde!!! Ar trebui sa aiva nume romin, sa fie cel putin mentionat numele acestui profesor cu renume international? Rusine!

Scrie un comentariu