Închide

Tiroliană de 1,2 kilometri peste Lacul Drăganului din Cluj/ Se va coborî de la 95 de metri

ActualitateAdministrațieTop NewsUrbanism by Actual de Cluj - apr. 18, 2024 0 297

O nouă tiroliană cu o lungime de 1.200 de metri va fi instalată în satul Lunca Vișagului, comuna Poieni, lângă lacul și barajul Drăgan – Floroiu. Proiectul urbanistic pentru ca această instalație să fie construită a primit avizul comisiei de urbanism a Consiliului Județean, la ședința online din 17 aprilie. El s-a aflat în faza de studiu de oportunitate pentru Plan Urbanistic Zonal, având în vedere că zona este una protejată și este nevoie de schimbarea regulilor pentru a se putea edifica noua instalație de agremenet. Tiroliana urmează să coboare de la 95 de metri, deasupra lacului Drăgan, din curtea unei pensiuni.

 

Tiroliana va fi construită pe două terenuri, unul pentru stația de plecare, celălalt pentru stația de sosire. Primul teren are o suprafață totală de 1.685 de metri pătrați și se află în proprietatea GI&KO IMPEX (curtea unei pensiuni) iar celălalt teren are suprafața de 4.602 de metri pătrați și se află în proprietatea societății Hidrocentrale Hidroelectrica S.A. Terenurile studiate sunt utilizate de beneficiarul lucrărilor pe baza unor contracte de închiriere.

Proiectul s-a aflat la faza studiului de oportunitate pentru elaborarea PUZ-ul.

„Ăsta intră în istorie cu un PUZ  pentru un cablu (instalația de tiroliană – n.r.)”, a remarcat arhitectul Vlad Negru. Arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță, l-a contrazis și a transmis că are nevoie de PUZ deoarece schimbă încadrarea unor terenuri incluse într-o documetație care viza lacul Drăgan și care îi dădea statui de zonă protejată. „Acum se actualizează această documentație care nu permitea amplasarea de astfel de instalații. Au fost cazuri când a fost nevoei de PUZ ș pentru mai puțin decât un cablu”, a arătat arhitectul-șef, Claudiu Salanță.

Proiectul a primit aviz favorabil.

Potrivit documentației, constructia tirolienei va fi realizată prin intermediul unei structuri metalice și a unor cabluri de transport de mare rezistență, care vor fi fixate prin intermediul unor elemente metalice de structură de susținere.

Pentru stația de plecare și cea de sosire se va realiza un bloc de beton în care va fi fixată structura instalației. Distanța dintre stația de plecare și stația de sosire este de aproximativ 1.224,00 metri, iar diferența de înălțime dintre stația de sosire cota 878,55=0,00 și stația de plecare cota 973,10=94,55 este de 94,55 metri. Instalația este destinată
activităților de agrement, pentru persoanele care vor fi echipate corespunzător.

Ea este alcatuită dintr-un cablu purtător, sistemul de rulare și de legare (suspendare a persoanelor care se lansează), cele două stații, de plecare și de sosire, și instalația de frânare dinamică.

Stația de plecare va fi amplasată pe un teren care are un relief puțin accidentat, cu o pantă de la est la vest cu o diferență de aproximativ 2 metri și se învecinează la nord și la sud cu DJ 108K, iar la est și la vest cu alte terenuri proprietate privată. Stația de sosire va fi amplasată pe un teren care are un relief neregulat și se învecinează la sud cu un drum forestier, iar la nord, est și vest cu alte terenuri proprietate privată și cu lacul Drăgan.

Beneficiara acestei investiții este societatea Panorama Food Factory s.r.l., iar proiectantul lucrării este biroul de arhitectură și design ADS Studio Proiectare din Cluj-Napoca.

FOTO (ilustrativ), sursă: https://www.pinterest.de/pin/474918723184129163/

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare