Închide

TIFF 2014. Directorul artistic al TIFF, despre filmele din competiție și job-ul de „selecționer”. Câte filme vede Chirilov

ActualitateFestival by Kristina Reştea - iun. 03, 2014 0 332

 

 

Pentru selecția a 200 de filme de pus în agenda de festival, se văd de 3-4 ori mai multe, a explicat Mihai Chirilov, directorul artistic al TIFF și omul responsabil de selecția filmelor care rulează în cele zece zile de eveniment.

“Eu văd câteva sute bune, dar nu sunt doar eu. Am o mică echipă de oameni care urmăresc filme, un board de preselecție. Eu văd cam 80% dintre filme”, a precizat Chirilov. Curatorii responsabili de secțiuni ale Festivalului (cum ar fi cea de Documentare sau cea a filmelor pentru Ziua Maghiară) au „carte blanche”, deci libertate totală, în gestionarea muncii lor, a mai explicat directorul artistic al TIFF. “Jobul de selecționer de filme nu se învață nicăieri. Îl înveți de fapt furând de la omologii din străinătate. Mie îmi place ideea aceasta de a crește selecționeri de filme”, a mai spus Chirilov. Acesta a vorbit la TIFF lounge-ul din Piața Unirii și despre filmul de suflet din ediția 13. „E „Înainte de sfârșitul nopții”, un film slovac, alb/negru, în care aparent nu se întămplă nimic, cu persoane care vorbesc, dansează, doresc, un film de o coregrafie atât de fluidă încât ai impresia că ar fi putut fi făcut ieri. E un test și cu mine (la vizionarea/selecția de filme, n.red) acesta, să intru prin filme, să intru în substanța lor, să îmi dau seama cum vor trece testul timpului”, a povestit Chirilov.

chirilov

Directorul artistic al festivalului a făcut, la inițiativa moderatorului întâlnirilor de TIFF Lounge, Mihnea Măruță, jocul tradițional: descrierea într-o frază a fiecăruia dintre filmele aflate în competiția pentru Trofeul Transilvania.

Câinele (Iran, 2013) – „Are cea mai neașteptată scenă de vis dintr-un film; e a protaganoistului, adică a câinelui”.

Ce-am avut mai de preț (Noua Zeelandă, 2014) – „Un film despre cît de departe poți merge atunci când pierzi pe cineva drag și despre cît de legitm e să o faci”

Natură moartă (Marea Britanie, Italia, 2013) –  „Filmul din competiție cu cel mai emoționant final. Finalul perfect pentru povestea de acolo”

Orbire (Norvegia, Olanda, 2014) – „Cel mai „meta” film”

Peștele și Pisica (Iran, 2013) – „Dacă o bandă Mobius ar fi ecranizată, așa ar arăta”

Stockholm (Spania, 2013) – “Are cea mai mișto scenă de sărut, cea mai senzuală”

Umbra Albă (Italia, Germania, Tanzania) – “Cel mai documentar dintre filmele de ficțiune din competiție”

Viktoria (Bulgaria, România) – „Cea mai percutantă metaforă a comunismului, un film extrem de ambițios”

Quod Erat Demonstrandum (singurul film românesc din competiție) – „E un film despre comunism, care poate până la urmă e despre lucrul cel mai de preț pe care îl poți pierde, în comunism: încrederea în celălalt”

Vis-a-vis (Croația, 2013) – „Cea mai stimulantă expresie cinematografică a dictonului “Viața imită arta””

Vocea celor neauziți (SUA, 2013) – “Cel mai colorat film alb/negru din festival”

„Zgârie-nori suspendați” (Polonia, 2013) – „Cel mai provocator” film din competiție

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.