Studiu. Peste jumătate dintre români intenţionează să cumpere cel puţin un produs de Black Friday
ActualitateEconomieSinteză știri naționale by Actual de Cluj - nov. 09, 2021 0 131
Peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani intenţionează să cumpere de Black Friday cel puţin un produs, intenţia de cumpărare fiind mai ridicată la segmentul de vârstă 18-34 de ani, potrivit unui studiu telefonic realizat în perioada 22-28 octombrie de o companie de cercetare de piață . Dintre aceşti potenţiali cumpărători, 64,6% intenţionează să cumpere de la magazinele online.
Conform studiului, media bugetului alocat de respondenţi pentru cumpărăturile de Black Friday este de peste 2.200 de lei. Peste o treime dintre respondenţi au planificat până în 1.000 de lei, 40,7% dintre aceştia intenţionează să aloce un buget cuprins între 1.000 şi 3.000 de lei, iar 15,8% dintre respondenţi au declarat că vor cheltui peste 3.000 de lei de Black Friday.
Categoriile de achiziţii cele mai căutate de respondenţi pentru Black Friday sunt: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălţăminte, maşini de spălat, home & deco, laptopuri, cosmetice şi aragazuri.
Totodată, nouă din zece respondenţi au răspuns că au auzit de evenimentul Black Friday, nse mai arată în cercetare.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ naţional de 2006 respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani și a fost realizat de compania Kantar România, parte a grupului Kantar, prezent în mai mult de 90 de ţări.