Închide

Strabag vrea să facă strada nouă între două cartiere din Cluj, menită să schimbe obiceiurile din traficul actual

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - sept. 22, 2021 2 6766

Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj din grupul austriac Strabag– ofertant (leader) a depus singura ofertă de la licitația Primăriei Cluj de peste 27 de milioane lei pentru crearea unei străzi noi între cartierele Grigorescu și Mănăștur, concomitent cu lărgirea unor artere și crearea de noi trasee pietonale și pentru biciclete.

Licitația pentru servicii de proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul „Modernizare Calea Moților – Calea Mănăștur – Strada Uzinei Electrice – Strada Oțetului – Strada Mărginașă” a fost lansată vara aceasta în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Intervențiile propuse prin proiect în zona Calea Mănăștur-Mărginașă-Uzinei Electrice vin cu multe constrângeri ca să aducă minuni pentru descongestionarea traficului din oraș pe axa est-vest. Au spus-o proiectanții de la Fip Consulting, cei care s-au ocupat de studiul urbanistic și de cel de fezabilitate. În schimb, traficul infernal ar urma să fie preluat de strada Uzinei Electrice, care va deveni noua variantă de ocolire a centrului iar cu noroc amenajările propuse pe Calea Mănăștur vor încuraja traficul cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, în detrimentul mașinilor. Ambiția proiectului este și de a schimba obiceiurile de trafic ale șoferilor care coboară din Zorilor în centru, să nu mai tranziteze Piața Lucian Blaga sau strada Coșbuc, au mai transmis oficialii Primăriei.
La procedură a fost depusă o singură ofertă de către Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj din grupul austriac Strabag– ofertant (leader) împreună cu  subcontractanții Construct CDP SRL,Energobit, Swarco Traffic Romania, Spatar Geomatics SRL, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei,Elcrirom Concept SRL,Garden Center Grup SRL, Onistua Com SRL și Search Corporation.
Prima etapă a contractului scos la licitație de Primărie implică proiectare (estimată la peste 1,2 milioane lei) iar a doau etapă amenajările efective (estimate la peste 26,5 milioane lei). Ofertanții trebuie să facă dovada pentru partea de proiectare că au efectuat în ultimii 3 ani lucrări similare cumulate din trei contracte îndemplinite de maxim 1 milion de lei din trei contracte similare și pe partea de execuție că au derulat în ultimii 5 ani lucrări de artă  din 3 contracte însumând cumulat peste 25 de milioane lei și lucrări de management al traficului de minim 1 milion de lei.
Criteriul de adjudecare al licitației este prețul ofertei (90%) dar și componența echipei de specialiști (10%). „Pentru cel mai scăzut dintre prețuri se acordă punctajul maxim alocat de 90 de puncte. Pentru celelalte prețuri ofertate punctajul se calculeaza invers proportional. La echipa de implementare sunt 10 puncte. Pentru specialiștii principali (coordonator de proiect/manger de proiect-proiectare și șef de șantier-execuție) se va acorda punctaj de maxim 6 puncte pentru un număr de 1 contract similar executat în funcția solicitată, se acorda – 2 puncte pentru unu numar de 2 contracte similare executate în funcția solicitată, se acordă 4 puncte pentru un număr de 3 sau mai multe contracte similare executate în functia solicitată se acordă 6 puncte, pentru niciun contract se acorda 0 puncte. Pentru specialiști din echipa de proiectare (arhitect cu drept de semnătura OAR și inginer absolvent Facultatea de Construcții, specializare drumuri/echivalent) se va acorda punctaj de maxim 4 puncte pentru un numar de 1 contract similar executat în funcția solicitată se acordă – 2 puncte pentru un număr de 2 contracte similare executate în funcția solicitată se acordă 4 puncte pentru un număr de 3 sau mai multe contracte similare executate în funcția solicitată se acorda 6 puncte, pentru niciun contract se acordă 0 puncte. Total  100 puncte Va câștiga ofeta cu punctajul cel mai mare”, se arată în anunțul de licitație.
Proiectul Primăriei prevede lărgirea trotuarelor și amenajarea de piste pentru bicicliști pe Calea Mănăștur, dar și păstrarea celor patru benzi existente în prezent pe această arteră. Prin Planul Urbanistic Zonal se creează și o rută directă între cartierele Grigorescu și Zorilor prin crearea unei noi artere între strada Uzinei Electrice și Calea Mănăștur cu un pod peste Canalul Morii  sau prin lărgirea străzii Mărginașă la intersecția cu zona Calea Mănăștur. Vor fi expropriate 25 de imobile din domeniul privat și 23 care aparțin unor instituții publice. Mai sunt prinse în proiect și modernizarea străzii Oțetului sau construirea respectivului pod rutier nou peste Canalul Morii.

Potrivit studiilor de specialitate, proiectul de trafic e menit să creeze o nouă axă pentru ocolirea centrului orașului și să ofere alternative pentru șoferii care coboară din Zorilor în centru sau vor să ajungă în cartierul Grigorescu.

Proiectul cu exproprieri pornit de Primărie pentru a descongestiona traficul la intrarea în cel mai mare cartier al orașului, Mănăștur, va presupune o investiție de 54,3 milioane lei cu TVA, din care 14,4 milioane lei este valoarea despăgubirilor pentru terenurile și cele câteva case propuse spre a fi expropriate. Studiul de fezabilitate a fost aprobat în toamna anului trecut.

Intervențiile propuse prin proiect în zona Calea Mănăștur-Mărginașă-Uzinei Electrice vin cu multe constrângeri ca să aducă minuni pentru descongestionarea traficului din oraș pe axa est-vest. Au spus-o proiectanții de la Fip Consulting, cei care s-au ocupat de studiul urbanistic și de cel de fezabilitate. În schimb, traficul infernal ar urma să fie preluat de strada Uzinei Electrice, care va deveni noua variantă de ocolire a centrului iar cu noroc amenajările propuse pe Calea Mănăștur vor încuraja traficul cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, în detrimentul mașinilor. Deși s-a pornit de la ideea reducerii benzilor pentru traficul auto pe Calea Mănăștur în favoarea instituirii unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, s-a renunțat la idee în urma dezbaterilor din comisia de urbanism sau din cea de circulație. Prin proiect se va crea o stradă nouă între Uzinei Electrice și Calea Mănăștur, arteră cerută prin PUG și propusă încă din vremea comuniștilor. Proiectul s-a avizat  pentru 4 benzi de trafic auto pe Calea Mănăștur de câte 3 metri, piste de biciclete de 2 metri și trotuare de 2,2 metri, respectiv peste 2,5 metri. Introducerea benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun au fost calificate ca o etapă ulterioară a proiectului.

Detalii: Cât plătește Primăria pentru a face o stradă nouă în oraș cerută de specialiști încă din perioada comunistă

2 comentarii

Lasa un raspuns pentru as

Articole similare