Strabag vrea să facă strada nouă între două cartiere din Cluj, menită să schimbe obiceiurile din traficul actual
ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - sept. 22, 2021 2 6766
Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj din grupul austriac Strabag– ofertant (leader) a depus singura ofertă de la licitația Primăriei Cluj de peste 27 de milioane lei pentru crearea unei străzi noi între cartierele Grigorescu și Mănăștur, concomitent cu lărgirea unor artere și crearea de noi trasee pietonale și pentru biciclete.
Licitația pentru servicii de proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul „Modernizare Calea Moților – Calea Mănăștur – Strada Uzinei Electrice – Strada Oțetului – Strada Mărginașă” a fost lansată vara aceasta în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Potrivit studiilor de specialitate, proiectul de trafic e menit să creeze o nouă axă pentru ocolirea centrului orașului și să ofere alternative pentru șoferii care coboară din Zorilor în centru sau vor să ajungă în cartierul Grigorescu.
Intervențiile propuse prin proiect în zona Calea Mănăștur-Mărginașă-Uzinei Electrice vin cu multe constrângeri ca să aducă minuni pentru descongestionarea traficului din oraș pe axa est-vest. Au spus-o proiectanții de la Fip Consulting, cei care s-au ocupat de studiul urbanistic și de cel de fezabilitate. În schimb, traficul infernal ar urma să fie preluat de strada Uzinei Electrice, care va deveni noua variantă de ocolire a centrului iar cu noroc amenajările propuse pe Calea Mănăștur vor încuraja traficul cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, în detrimentul mașinilor. Deși s-a pornit de la ideea reducerii benzilor pentru traficul auto pe Calea Mănăștur în favoarea instituirii unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, s-a renunțat la idee în urma dezbaterilor din comisia de urbanism sau din cea de circulație. Prin proiect se va crea o stradă nouă între Uzinei Electrice și Calea Mănăștur, arteră cerută prin PUG și propusă încă din vremea comuniștilor. Proiectul s-a avizat pentru 4 benzi de trafic auto pe Calea Mănăștur de câte 3 metri, piste de biciclete de 2 metri și trotuare de 2,2 metri, respectiv peste 2,5 metri. Introducerea benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun au fost calificate ca o etapă ulterioară a proiectului.
2 comentarii
Scrie un comentariu
Articole similare
-
Topul celor mai mari producători de pâine din România. Printre cele mai mari companii din sector se află și una cu fabrică în Cluj
apr. 25, 2024 0
-
FOTO/VIDEO Printre puținele industrii salvate la Cluj, Carbochim își aniversează cei 75 de ani de viață în hale complet modernizate / Ruinele vechii platforme, în așteptarea urbanizării
apr. 25, 2024 0
Bine ar fi sa termine, mai intai, autostrada pe care au inceput-o si pentru care a primit suma din contract, dar a lasat-o la 30% realizari!
Cred ca faci o confuzie…acolo e vorba de STRACO. Absolut nici o legatura.