Închide

Spital din Cluj, pe „lista rușinii” în topul celor de care pacienții din țară sunt nemulțumiți. Alte spitale, în topuri pozitive

Sănătate by Actual de Cluj - feb. 08, 2018 0 2194

Un spital din Cluj e pe „lista rușinii” după ce zeci de mii de pacienți din țară au fost întrebați despre curățenia din spitale și alte condiții pe durata spitalizării.

Observatorul Român de Sănătate a dat publicității în această dimineață un sondaj care adună la un loc părerile a peste 120.000 de pacienți internați în spitalele din țară – peste o cincime sunt nemulțumiți de condiții iar altor aproape 5.000 li s-au cerut bani sau atenții de către personalul medical, adică aproape 4% dintre cei care au răspuns la chestionar.

Doar 64 de spitale au avut un număr suficient de chestionare completate pentru a obţine rezultate relevante statistic şi au fost incluse în topurile pozitive din acest raport, 277 spitale neavând suficiente chestionare completate. În ce privește transparența, un spital din Cluj a obținut un grad de satisfacție din partea pacienților de 26%, adică fiecare 1 din 4, e vorba de spitalul de boli infecțioase, ce într-un astfel de clasament se află pe a doua poziție după institutul de boli infecțioase „Matei Balș” din București. În ce privește serviciile medicale, spitalul de recuperare din Cluj-Napoca e pe a doua poziție, iar institutul de gastroenterologie – pe a noua. În ce privește curățenia, patru spitale din Cluj se află în top, e vorba de institutul inimii „Nicolae Stăncioiu”, unde 92% din pacienți s-au declarat mulțumiți și care se află pe prima poziție, spitalul de recuperare – locul 4, institutul regional de gastroenterologie și respectiv spitalul municipal Clujana, pe pozițiile 9 și 10.

Observatorul Român de Sănătate a realizat și un Top al Rușinii, cele mai mari spitale pentru care părerea și satisfacția pacienților nu contează, cu zero chestionare completate într-un an. „Într-o epocă în care toți responsabilii din sistemul medical românesc clamează că pun „pacientul în centrul sistemului”, dezinteresul față de satisfacția pacienților arată în cel mai bun caz neglijență managerială și, în cel mai rău caz, ipocrizie”. „”Este îngrijorător de mic numărul de spitale care introduc datele de contact ale pacienţilor în platforma electronică a CNAS pentru ca pacienţii să primească prin SMS chestionarul de satisfacţie. 21% din unităţile sanitare nu au introdus în sistem nici măcar un pacient, iar 82% au introdus datele de contact pentru mai puţin de 5% dintre pacienţii externați. Doar 64 de spitale au avut un număr suficient de chestionare completate pentru a obţine rezultate relevante statistic și au fost incluse în topurile pozitive din acest raport. 277 spitale nu au avut suficiente chestionare completate. Din cauza netransparenţei şi lipsei de implicare a managerilor, este imposibilă măsurarea statistic relevantă a satisfacţiei pacienţilor din aceste spitale. Raportul Observatorului Român de Sănătate prezintă și soluțiile care se impun pentru a rezolva sau îmbunătăți situaţia actuală”, mai comentează autorii raportului.

Conform studiului, într-un top 10 al „spitalelor ruşine” din acest punct de vedere se situează Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova, Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca Bucureşti, Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu, Spitalul Judeţean de Urgenţă Buzău, Spitalul Judeţean Tulcea, Spitalul Municipal de Urgenţă Roman, Spitaul Clinic CF Nr. 2 Bucureşti, Spitalul Municipal Sighetul Marmaţiei, Spitalul Clinic de Recuperare Iaşi şi Spitalul Clinic CFR Cluj-Napoca.

Studiul  a analizat 122.423 de chestionare de satisfacţie completate de pacienţii români, la externare prin SMS şi formular web, în perioada decembrie 2016 – ianuarie 2018, prin intermediul mecanismului de feedback al Ministerului Sănătăţii.

Amintim, situația spitalului CFR din Cluj e problematică. Citește detalii:

REPORTAJ Supraviețuitorii Pandorei

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu