Închide

Sondaj între părinți, copii și profesori la Cluj în vreme de pandemie: copiii sunt distrași de la lecții, orele multe îi obosesc, doar 6% ar alege cursuri online

Educaţie by Actual de Cluj - iun. 05, 2020 0 191

Un sondaj în rândul profesorilor și elevilor din Cluj, realizat de Inspectoratul Școlar Județean, arată că aproape jumătate dintre elevi au avut dificultăți în a fi angrenați activ în lecțiile online.

Părinții au arătat că din cauză că toate lecțiile au loc online copiii stau prea mult în fața ecranelor, cu prea multe ore online, ceea ce îi obosește și îi face irascibili. În plus nu toți copiii au calculatoare sau telefoane performante, care ar trebui asigurate de către școli.  Elevii s-au plâns și ei de oboseală, timpul lung petrecut în faţa ecranelor, programul încărcat, precum şi la dificultăţile tehnice, de conexiune.

La întrebarea referitoare la preferinţa pentru activităţile online sau activități față în față, adresată elevilor, aceştia aleg în cea mai mare măsură o combinaţie între activități online și față în față – peste jumătate, 52%, apoi numai cursurile sau orele față în față – 35%. Doar 6% ar alege doar cursuri online, iar 7% nu au răspuns la această întrebare.

Sondajul a fost realizat între 23 și 26 mai de către Inspectoratul Școlar Județean Cluj împreună cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Cluj.  La chestionare au răspuns elevi, părinţi şi cadre didactice din 155 de instituţii de învăţământ preuniversitar din judeţ.

Să mai menționăm că aproape jumătate dintre respondenți, 45%, au spus că au dificultăți legate de desfășurarea activităților online, în special dificultăți tehnice. Cadrele didactice identifică însă în procent mai mare şi alte dificultăţi, cum este motivația scăzută a elevilor – aproape jumătate au această problemă, 49%. Totodată foarte mulți copii au acces dificil la mijloace electronice de comunicare, 43% au identificat această problemă. ”Părinţii observă şi ei ca principală dificultate motivația scăzută a copiilor care sunt distraşi de la conținutul lecțiilor, de tehnologia pe care o au la îndemână (într-un procent mult mai mic decât cadrele didactice, 21%), aceştia menţionând şi dificultăţi cu conexiunea la internet, faptul că unii copii sunt prea mici pentru a folosi singuri tehnologia, lipsa socializării cu alţi copii şi a relaţionării directe, apropiate, cu cadrul didactic”, arată sondajul.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu