Închide

Societatea civilă a cerut treceri de pietoni spre Someș. Ce răspunde primăria

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iul. 08, 2016 0 577

Autorizația pentru amenajările temporare de la Someș Delivery 2016 -Someș Alley & Someș Mill, Locul de întîlnire, Someș View, La umbra crengilor și Aleea Podului Napoca -a fost prelungită până în 6 august. Primăria a fost alături de proiect, până la amenajarea celor trei treceri de pietoni vitale pentru funcționarea proiectului. Deși ele au fost promise, n-au fost amenajate nici până în prezent. Serviciul Siguranța circulației susține că amenajarea respectivelor treceri de pietoni (menite să lege oamenii de Someș, dar și să garanteze siguranța lor când trec strada) presupuneau modificări consistente în zonele unde erau propuse spre amenajare. În schimb, primarul Emil Boc nici nu știe de vreo cerere de acest fel și, deși a organizat deja o ședință a Comisiei de circulație, n-a discutat despre ele. În schimb, promite că în iulie, propunerile vor fi discutate la o nouă ședință.

 

Administrația locală a fost alături de inițiativa Someș Delivery 2016 până la un punct. A autorizat amenajările temporare ale malurilor și a impelementat două intervenții în spațiu care susțineau demersul de apropiere de Someș: pietonalizarea temporară a străzii Gavril Muzicescu, dechiderea trotuarului tehnic nefolosit de pe podul din apropierea hotelului Napoca. Cea de a treia solicitare vitală pentru proiect, și anume realizarea unor treceri de pietoni (cel puțin temporare) în puncte de maximă necesitate, deși a primit aprobarea, n-au fost realizate nici până în prezent.
„Nerespectarea promisiunii legate de trecerile de pietoni a afectat proiectul nostru, atât ca funcționare cât și ca imagine, motiv pentru care vrem să clarificăm situația lor. Demersul pentru obținerea trecerilor de pietoni a demarat cu mai bine de trei luni în urmă și a constat în depunerea documentației necesare avizării (22 martie 2016), urmată de discuții repetate cu Direcția Tehnică – Serviciul Siguranței Circulației Rutiere din cadrul Primăriei Cluj-Napoca. Pentru avizarea cererii noastre era necesară întrunirea unei comisii formată din membri ai Primăriei și ai Poliției Rutiere, care nu a avut loc în perioada următoare solicitării noastre. La sugestia Primăriei am depus și la Poliția Rutieră aceeși documentație, lucru care a făcut ca cele două instituții să ajungă la o concluzie. În final ni s-a comunicat verbal aprobarea a trei dintre cele cinci treceri de pietoni solicitate (amplasarea lor pe hartă) și a existat o discuție legată de implementarea lor, în care am reușit să convingem Direcția Tehnică că această chestiune intră în atribuțiile ei. Pe măsura apropierii datei Someș Delivery 2016 am încercat în mod repetat să aflăm stadiul realizării trecerilor de pietoni – am primit de fiecare dată răspunsuri vagi și promisiuni, dar niciun document scris. La ultima discuție, purtată telefonic joi, 16 iunie 2016, ni s-a confirmat încă o dată că trecerile vor fi la locul lor până sâmbătă. Din păcate ele nu au fost și nu sunt nici astăzi acolo. Subliniem faptul că un eveniment aprobat și co-finanțat de Primăria Cluj-Napoca a prezentat un risc nejustificat pentru siguranța participanților, nevoiți să traverseze ilegal străzi cu trafic auto intens, din cauza nerespectării unor intervenții în spațiu asumate de Direcția Tehnică a aceleiași Primării. E o situație paradoxală, a cărei cauză nu reușim să o înțelegem, motiv pentru care solicităm Direcției Tehnice – Serviciul Siguranței Circulației Rutiere o explicație”, a atras atenția echipa Someș Delivery.
Aceasta a adăugat că cele trei treceri de pietoni aprobate nu erau destinate doar unui eveniment de două zile, ci sunt absolut necesare pe termen lung, pentru a lega oamenii de apă în condiții de siguranță. „Afirmăm asta cu certitudinea celor care au observat cu atenție traficul pietonal timp de luni de zile și au discutat cu sute de locuitori ai zonei sau de oameni care o tranzitează zilnic. În plus aceste treceri încurajează atât mersul pe jos cât și apropierea de malurile Someșului, două din obiectivele declarate ale administrației orașului. Tocmai din aceste motive cerem public Direcției Tehnice – Serviciul Siguranței Circulației Rutiere din cadrul Primăriei Cluj-Napoca realizarea celor trei treceri de pietoni aprobate la cererea Someș Delivery sau un raspuns scris prin care să motiveze respingerea lor”, au mai solicitat cei de la Someș Delivery.
Mirela Mărincean, șefa Serviciului SIguranța Circulației din cadrul primăriei, a menționat că respectivele treceri de pietoni cerute (în total cinci) au fost analizate pe teren și s-a stabilit că o parte din ele nu se pot realiza. Pentru cele trei în discuție, ele comportau modificări în zonele unde trebuiau amenajate – de exemplu ce de pe strada George Coșbuc dădea fix în pista de biciclete din parcul central, cea de pe Splaiul Independenței presupunea îndepărtarea unei porțiuni de gard viu, iar cea de la Napoca, mutarea unui stand de taxi. Mărincean a spus că nu sunt imposibil de amenajat, însă a lăsat să se înțeleagă că decizia nu este a ei.
În schimb, primarul Emil Boc s-a arătat că nici măcar nu este la curent cu situația celor trei treceri de pietoni. De altfel, acesta nici nu a participat sau și-a trimis un participant la inaugurarea proiectului. Decât fotograful. Primarul a spus pentru Actualdecluj.ro că pentru amenajarea respectivelor treceri de pietoni este nevoie de avizul Comisiei de Siguranța Circulației. Cu toate acestea, în iunie a avut deja loc o ședință a Comisiei de Circulație (după cum a ținut să anunțe prin postarea unui video cu măsurile adoptate, pe Facebook), iar trecerile de pietoni n-au dost discutate. Emil Boc a mai promis că solicitarile privind amenajarea trecerilor de pietoni vor fi discutate cu siguranță la următoarea ședință a Comisiei de Circulație despre care spune că va avea loc în luna iulie.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.