Închide

Se va institui sens unic pe strada Mărginașă, după ce Primăria a deschis traficul în proiectul de 6 milioane de euro și șoferii au reclamat ambuteiaje

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - nov. 09, 2023 1 400

Ambiția de a schimba obiceiurile de trafic ale șoferilor care coboară din Zorilor în centru, să nu mai tranziteze Piața Lucian Blaga sau strada Coșbuc, odată cu deschiderea traficul pe strada Oțetului, spre cartierul Grigorescu în proiectul de modernizare Calea Mănăștur-Mărginașă-Moților-Uzinei Electrice, a adus ambuteiaje și nemulțumiri ale șoferilor. La o emisiune radio, primarul Emil Boc a anuțat deja că Primăria va da curs recomandărilor șoferilor și va institui sensuri unice la urcarea și coborârea din cartierul Zorilor.

”Pentru sens unic pe strada Mărginașă, pe tronsonul Hasdeu – Prunilor, am avut 9 sesizări de la cetățeni, ieri am avut o primă discuție la Comisia de Circulație, și am conturat, ca de duminică, dar mai precis de luni, când vor exista și marcajele, să avem așa: sens unic la urcare pe tronsonul cuprins între Bogdan Petriceicu Hașdeu și strada Prunilor, iar sens unic la coborâre din Zorilor spre strada Remtea și aici se discută acum la nivel de prioritate spre strada Hașdeu. Colegii mei fac simulările și vor lua decizia. Clujenii să meargă să testeze de duminică”, a declarat edilul Emil Boc, la Napoca FM.

Vezi și:

Clujenii au ridiculizat Boc TV/Primarul a deschis circulația în proiectul Calea Mănăștur – Calea Moților – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă vorbind singur pe stradă, în timp ce angajații săi îl filmau/Proiectul cu care se laudă că s-a terminat mai repede este făcut doar pe jumătate, se plâng șoferii

Date despre proiectul de regenerarea urbană a zonei străzilor Calea Mănăștur – Calea Moților – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă

Contractor: SC ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI ARL CLUJ SA

Valoare contract de proiectare și execuție (actualizat): 29.478.260,67 lei fără TVA

Durata de proiectare și execuţie a lucrării: 23 luni (lucrările au început în data de 10 ianuarie 2022)

Sursa de finanţare: buget local

„Prin acest obiectiv s-a prevăzut modernizarea străzilor Calea Mănăștur, Calea Moților-intersecție cu strada George Coșbuc, strada Uzinei Electrice, strada Oțetului și Strada Mărginașă. Modernizarea coridorului pe axa est-vest s-a realizat prin reducerea suprafeței carosabile, rezultând pe Calea Mănăștur 4 benzi de circulaţie cu gabarit redus, având fiecare lăţimea de 3 m. Pentru axa nord-sud s-a prevăzut realizarea unei artere directe, care să asigure legătura rutieră, velo și pietonală in mod direct, pe traseul Pod Garibaldi – Str. Uzinei Electrice – Str. Oțetului – Str. Mărginașă, prin realizarea exproprierilor necesare și construirea unui pod peste Pârâul Morii, însoțite de extinderea străzii Oțetului la 4 benzi de circulație, introducerea de benzi ciclabile pe ambele sensuri de circulație și extinderea spațiilor destinate trotuarelor. Pe strada Mărginașă s-a prevăzut lărgirea la 3 benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moţilor, pentru asigurarea lățimilor minime necesare circulației auto în siguranță și pentru realizarea spațiului de încadrare pentru preselectarea direcției de circulație (stânga-dreapta). Toate interesecțiile și trecerile de pietoni de pe segmentele de stradă asupra cărora s-a intervenit prin proiect au fost semaforizate, într-un sistem inteligent de management trafic, adaptiv și prevăzut cu sisteme de prioritizare a mijloacelor de transport public față de circulațiile auto private”, a informat Primăria.

Lucrări din proiect:

• plantare arbori noi cu grătare de protecție: 179 bucăţi

• plantare arbuști și plante perene: 6869 bucăţi

• suprafața totală spațiu verde: 885,19 mp

• realizare piste biciclete pe Calea Mănăștur-Calea Moților-str. Oțetului-str.Uzinei Electrice cu o lungime totală de 2608 ml

• mobiler urban (bănci, coșuri de gunoi, copertine stație bus Agronomie)

• pod nou peste Canalul Morii cu două benzi carosabile pe sens, trotuare și piste de biciclete

 

Un comentariu

  1. Este evident că imobilele de la numerele 151 și 152 de pe str. Moților trebuiau expropriate și demolate pentru a lărgi strada. În plus, cele două clădiri au o arhitectură numai bună de demolat.

Scrie un comentariu

Articole similare