Închide

Se laudă că vând mult, dar uită să-și plătească impozitul la Primărie

ActualitateAdministrațieFestivalMuzicaTop News by Cosmina Fernoaga - nov. 05, 2019 5 1682

Se laudă că au zeci de mii de spectatori, că vând zeci de mii de bilete/abonamente, dar plătesc impozitul la primărie atunci când își amintesc, dacă-și amintesc, pentru că în 2019 – deși e pe final – nu și-au amintit deloc. Organizatorii Electric Castle sunt campioni când vine vorba să-și etaleze figurile și impresiile de fini cunoscători într-ale muzicii, dar când trebuie să-și achite dările la stat, amuțesc de-a binelea. Termenul pentru plata impozitului, pentru ediția festivalului Electric Castle 2019, s-a închis încă din august, dar pe cine să preocupe?  Inspectorii Curții de Conturi nu și-au mai făcut apariția pe la Primăria Bonțida de prin 2017, spun sursele Actual de Cluj. Dacă-l întrebi pe PR-ul festivalului, Andi Vanca, despre număr de bilete vândute, o bagă la înaintare pe aia cu „confidențialitatea”. Cât despre primarul din Bonțida, Emil Cărhaț, ce se poate spune? Omul e chiar paralel. Într-o discuție cu redactorul actualdecluj.ro a spus că biletele vândute prin sistem online „oricum n-au cum să fie impozitate”. Cam la nivelul acesta se pricepe el să-și colecteze impozitele, să-și mărească veniturile la buget, fapt pentru care, când vi se mai întâmplă să nimeriți prin mlaștina de la festival fără să dați de asfalt să înțelegeți și motivul.

Prin comparație, Primăria Cluj Napoca încasează sute de mii de euro

Dincolo de plus-valoarea pe care o aduce un festival de anvergură într-o comunitate, de veniturile pe care le generează – sub diverse forme –  și de serviciile comerciale pe care le stimulează, un avantaj aparte îl are, categoric, primăria localității pe raza căreia se desfășoară evenimentul. Este vorba despre obligația colectării impozitului pe spectacol, respectiv 2% din toată suma încasată de organziatorii evenimentelor din vânzarea biletelor/abonamentelor. Așadar, în afara angajamentelor pentru acțiuni caritabile, în afara altor taxe de folosință, închirieri de spații și a altor obligații financiare asumate de organizatori prin contracte, există și această prevedere stipulată în Codul Fiscal, privind plata impozitului de 2% din vânzarea biletelor. De exemplu, pentru ediția Untold 2018, Primăria Cluj Napoca a încasat în bugetul local 678.000 lei, iar pentru ediția Untold 2019, a încasat și mai mult, 880.000 de lei. Câteva sute de mii de euro pentru doar două ediții de festival, bani care se duc în bugetul administrației locale, fără să mai amintim de toate celelalte cheltuieli și taxe pe care organziatorii au obligația să le achite.

Cine minte și de ce?

Organizatorii Electric Castle, care au obligația similară de a plăti 2% din veniturile obținute din bilete, au achitat Primăriei Bonțida, în 2018, numai 177.328 lei. O sumă de aproape patru ori mai mică decât cea plătită de Untold, în același an. Sigur, prețurile biletelor sunt mai mari la Untold, însă nici pe departe într-atât încât să justifice această diferență uriașă de scor. Situația e cu atât mai ciudată dacă luăm în considerare că organizatorii Electric Castle nu prididesc să se laude în spațiul public cu numărul imens de abonamente și bilete vândute, în concurență cu organizatorii Untold. De exemplu, spre finele lunii octombrie, Electricii au trimis un prim comunicat de presă privind vânzarea biletelor pentru ediția 2020 a festivalului de la Bonțida. A fost avansată informația vânzării unui număr „record” de 25.000 de abonamente, în condiția în care, reamintim, reprezentanții Primăriei Bonțida ne-au informat că organizatorii nu au plătit impozitul pentru ediția 2019. Prin urmare, cine minte și cu ce scop? Ori Electric Castle nu vinde atât cât spune, ori vinde și are propriile metode de a eluda obligația privind plata corectă a impozitului căre Primărie. La ediția din 2018, Untold a declarat o participare medie de 90.000 de spectatori/zi, iar Electric Castle a declarat peste 50.000 de spectatori/zi. Iată, altă dovadă că impozitul plătit de Electric n-ar trebui să fie de aproape patru ori mai mic decât cel plătit de Untold.

 Comunicatul lăudăros transmis de organizatorii Electric Castle

„ Primii 25.000 de participanți la Electric Castle 2020

10.000 de abonamente Early Bird pentru ediția din 2020 a festivalului Electric Castle emise, ieri, au fost epuizate. Prețul biletelor a fost de doar 399 lei, iar cei mai loiali fani EC nu au ratat ocazia să își cumpere abonamente pentru ediția cu numărul 8 a festivalului. Odată cu această promoție, festivalul are, deja, peste 25.000 de abonamente vândute, după Super Early Bird din luna iulie, imediat după închiderea celei mai recente ediții. 

Abonamentele rămân, în continuare, în vânzare, la prețul de 499 lei.

Ediția a 8-a a Electric Castle este programată între 15-19 iulie 2020organizatorii anunțând deja o extindere cu peste 30% a suprafeței festivalului, anticipând păstrarea ritmului de creștere constant în numărul participanților, așa cum se întâmplă încă de la prima ediție.   Toate detaliile legate de structura abonamentelor pentru 2020 se regăsesc pe electriccastle.ro. Odată cu aceste vești foarte bune, vă dorim o zi minunată!”

 

5 comentarii

  1. 🙂 asa de curiozitate , din date publice evident , pentru anul 2018 Untold a avut Cifra de afaceri: 68.397.923 lei iar Electric Castle de 26.934.140 lei. Tu, Cosmina ai vazut asta?

      • Clar nu. Ce vreau eu sa spun e ca tu faci niste presupuneri si apoi niste acuzatii nefondate. Eu te intreb pe tine urmnatoarele:
        -cat a fost un bilet pentru editia 2019 la EC si cat la Untold.? Din ce stiu eu asa, ca medie cifrele sunt:
        la EC undeva in jur de 450 lei iar la Untold undeva la 800 lei. Deci mai Cosmina hai sa facem impreuna urmatorul calcul: 2 oameni la EC versus 4 oameni la Untold( ca cifrele au fost 50.000 versus 90.000) si ce avem? 900 lei versus 3.200 lei. Intelegi Cosmino cum stau lucrurile? E multainformatie tendentioasa in articolul tau . Bazata pe presupuneri eronate! Haide te rog cu informatii despre pretul mediu al biletelor la cele doua evenimente. Tu spui doar ca Untold e de ori peste EC ca numar de oameni „uitand;’ sa spui ca si pretul bileteleor e ….un pic diferit. cam tot pe acolo ca raport.

        • Ce vrei dumneata să spui dar nu spui e că băieții ăștia nu și-au plătit încă impozitul în 2019, așa cum spune legea. Asta prima. Se laudă că au vandut, se laudă că vând, dar de plătit nu plătesc! Noi n-am intrebat decât pentru edițiile 2018 și 2019, nu ne-am dus mai mult în spate. Untold a plătit, că dacă nu plătește, in cazul lor treaba s-ar vedea muuult mai nasol. Dumneata ai avansat niste cifre de afaceri, din care reiese că băieții la Bonțida învârt cam jumătate din bugetul Untold (minus câteva milioane, sumă care în niciun caz nu reflectă diferența aia la plata de impozit). Acum ce incerci să spui, că cifra de afaceri nu reflectă veniturile din vânzarea biletelor? Pretul biletelor variază și la Untold și la EC, iar aici degeaba mă iei cu „înțelegi Cosmino”, pentru că media pe tariful de bilet nu e nici pe departe aia pe care o avansezi, dat fiind că biletele se vand pe tot parcursul anului iar terifele sunt diferite. EC au și ei abonamente de peste 1200 lei, de exemplu. Iar dacă ți se pare așa de „nefondată” acuzația că băieții nu-și plătesc la timp impozitul la amărata aia de primărie, deși învârt bugete de zeci de milioane de lei, ce să zic, rămânem oricând deschiși să prezentăm niște cifre exacte, respectiv câte bilete vândute, cu câți bani vândute,costuri implicate, profit, datorii și dări la stat achitate/neachitate. Oricând suntem deschiși să zicem ce și cum. Altfel, de laude ne este plin podul.

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.