Închide

Se încheagă visul lui Șurubaru de la gară. Constructorul pasajului subteran e o firmă conectată la CFR și la banii publici ai vecinilor din Oradea

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - dec. 11, 2014 0 1070

Lucrările de proiectare și de amenajarea a pasajului subteran de la gara din Cluj au fost atribuite de primăriei unei firme care a avut cel mai mare preț, Abed Nego din Oradea. Despre firma din Oradea, ebihoreanul.ro a demonstrat că este controlată de un șef din cadrul CFR Oradea, aceasta câștigând lucrări cu administrația locală orădeană, tocmai pentru că are atestare de a efectua lucrări în proximitatea liniilor de cale ferată de la Autoritatea Feroviară Română.

Toamna aceasta, primăria clujeană a dat în funcțiune pasajul pietonal de sub Piața Gării și a anunțat că are în vedre conectarea lui cu pasajul subteran al gării. Viceprimarul Gheroghe Șurubaru a recunoscut că visul său este să transforme zona de la gară într-o adevărată poartă europeană de intrare în oraș.

Licitația pentru lucrările de proiectare și execuție a pasajului de la gară a avut loc în luna septembrie. Contractul a fost adjudecat în luna noiembrie și s-a senat, în data de 27, cu Abed Neg (cu Aquacons) din Oradea la valoarea de peste 4,9 milioane de lei, din care peste 200.000 de lei reprezintă serviciile de proiectare.

Firma din Oradea a avut cel mai mare preț ofertat la licitație primăriei, iar criteriul de adjudecare a fost prețul cel mai scăzut.

La licitație au mai participat o altă societatea care are un trecut de lucrări cu primăria clujeană (2 Invest cu proiectantul Civitas Proiectare) care a ofertat peste 3,7 milioane de lei și Dacia Faber care a ofertat 4,2 milioane de lei. Cele două societăți au fost descalificate întrucât nu îndeplineau condițiile din caietul de sarcini, potriivt primăriei. Președintele comisiei de licitație, directorul tehnic Virgil Poruțiu, nu a putut fi contactat pentru a oferi mai multe detalii cu privire la licitație.

Abed Negro și atuu-ul cu care câștigă licitații la vecini

Despre Abed Nego, presa din Oradea a relatat că este controlată de un șef din cadrul CFR și a câștigat lucrări pe bandă rulantă cu primăria din oraș. Potrivit ebihoreanu.ro, societatea este deținută de socrul inginerului Marius Ionașu, șef al unui district de linii din cadrul CFR Oradea. Abed Negro, conform aceleiași publicații, este atestată de Autoritatea Feroviară Română să presteze lucrări în vecinătatea liniilor de cale ferată, iar acesta este obligatoriu în documentația de licitație pentru astfel de lucrări, așa că, la Oradea, firma a câștigat două contracte însumând peste 6,7 milioane de lei (pasaj subteran gară și reabilitare pod) pentru că copetitorii săi au fost descalificați pentru că le lipsea avizul minune. „Câtă vreme firma nu are contracte cu Compania, nu pot fi acuzat că aş profita de funcţie. Sunt şef la CFR de 17 ani şi nimeni nu m-a acuzat de vreo neregulă, din simplul motiv că nu încalc nicio lege. Sunt prea bătrân ca să fac prostii”, declara Marius Ionașu, citat de ebihoreanul.ro Mai multe aici

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare