Închide

Se extinde sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă în 2 orașe din Cluj

Administrație by Actual de Cluj - mai 15, 2024 0 72

Ministerul Afacerilor Interne a anunțat ieri anunță o nouă extindere a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) cu 25 de localități. Începând de ieri, cetățenii din mai multe municipii, orașe și comune pot accesa digital serviciile de înregistrare a evenimentelor majore de stare civilă, respectiv nașteri și decese. Pe listă se află și orașele Turda și Câmpia Turzii în Cluj. În Iași sistemul a fost extins în Pașcani, Târgu Frumos, Hârlău și Butea, în județul Hunedoara – în Hațeg, Brad, Simeria, Peștisu Mic, Băcia, Băița, Certeju de Sus, Șoimuș și Hărău și, în fine, în Ialomița – în Fierbinți-Târg, Căzănești, Sfântu-Gheorghe, Balaciu, Sinești, Dridu, Perieți, Jilavele, Coșereni și Movilița.

Din 8 mai a fost demarată o primă etapă de extindere a SIIEASC, cetățenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov putând obține în format digital, dar și fizic, la cerere, certificate de naștere și deces. Punerea în funcțiune, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie.

Ministerul Afacerilor Interne prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației și Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației au implementat SIIEASC pe zeci de milioane de lei bani europeni, mai exact aproape 185 milioane de lei din care 155,9 reprezintă finanțare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate (POC). Obiectivul general a fost acela de a sprijini digitalizarea de la nivelul administrației publice, prin informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații de stare civilă pentru cele patru evenimente primare de viață – naștere, căsătorie, divorț după caz, și deces.

Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din cinci platforme interoperabile și integrează o platformă dedicată desfășurării activității tuturor ofițerilor de stare civilă din România ce include o arhivă electronică în care sunt stocate peste 68,5 milioane de acte de stare civilă digitizate, cuprinzând informații din ultimul secol, mai exact începând cu luna ianuarie 1921.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu