Închide

S-a desemnat câștigătorul pentru realizarea proiectului de modernizare a unui tronson din linia de tren Cluj-Napoca – Suceava

Administrație by Actual de Cluj - feb. 07, 2022 0 192

Firma de proiectare Egis a câștigat contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic aferent tronsonului Apahida – Ilva Mică, prima secțiune a liniei de tren Cluj Napoca – Suceava, scrie Economedia. Oferta financiară a fost de aproape 30 de milioane de lei, dar contractul poate fi semnat dacă nu se depun contestații. Linia de tren dintre Cluj Napoca şi Suceava prezintă uzură şi degradări accentuate, instalaţiile sunt vechi, iar clădirile şi peroanele necesită lucrări de reparaţii şi modernizare.

Pentru următoarea secțiune, Ilva Mică – Pojorâta (106 km), segmentul central al traseului feroviar dintre Cluj Napoca și Suceava, CFR Infrastructură a semnat luna trecută contractul de proiectare cu Baicons, valoarea fiind de 50 de milioane lei.

Secțiunea I Apahida – Ilva Mică are o lungime de 119 km, durata de proiectare este de 23 de luni, iar contractul poate fi semnat dacă nu se depun contestații. Documentația este necesară pentru creșterea vitezei de circulație la maximum 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h la trenurile de marfă.

Linia de tren dintre Cluj Napoca şi Suceava prezintă uzură şi degradări accentuate, instalaţiile sunt vechi, iar clădirile şi peroanele necesită lucrări de reparaţii şi modernizare. Valoarea licitaţiilor pentru cele trei secţiuni feroviare Apahida – Ilva Mică (119 km), Ilva Mică – Pojorâta (106 km) respectiv Pojorâta – Suceava (85 km) este de aproximativ 150 de milioane de lei, iar termenul de realizare este de 23 de luni. Această linie face parte din reţeaua europeană TEN-T şi asigură legătura între două coridoare europene: Linia de cale ferată Apahida – Suceava, parte din rețeaua centrală TEN-T, asigură prin tronsoanele Coșlariu – Apahida și Suceava – Pașcani legătura între Coridorul Rin – Dunăre, ramura nordică (Curtici – Arad – Coşlariu – Sighişoara – Braşov – Bucureşti – Constanţa) și traseul fostului Coridor pan-european IX (Giurgiu – Bucureşti – Ploieşti – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi – Ungheni).

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare