Închide

Se deschide șantierul la tronsonul Centurii Metropolitane care asigură lărgirea drumului național DN1/E60 pe 2 kilometri, între nodul N și amplasamentul Spitalului Regional de Urgență din Florești

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mai 18, 2024 4 6703

Primarul Emil Boc a anunțat, de pe șantierul Spitalului Regional de Urgență, că vor începe lucrările la tronsonul Centurii Metropolitane, botezat primul tronson, deja adjudecat de Primărie anul trecut către asocierea VIAROM CONSTRUCT (Leader)- Electrogrup la valoarea de peste 92 de milioane de lei, fără TVA. Șantierul se va deschide în 24 mai, potrivit lui Boc, termenul de finalizare  fiind de 14 luni.

Lucrările se vor derula de la  km 481+500 (Nod N) la km 483+655 (SRU Floresti) cu extinderea la trei benzi pe sens, din care una cu lățimea de 3,25 metri destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale de intervenție (salvare, pompieri, poliție) și două benzi cu lățimea de 3 metri, fiecare destinate autovehiculelor pentru fiecare sens de mers.

Pe partea dreapta a drumului (directie spre Florești) s-a prevazut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri (adiacent Limitei muzeului Apei al Companiei de Apă Someș Cluj), de la km 480+500 până la km 483+625. Întreaga partea dreaptă a drumului rămâne mărginită de gardul care împrejmuiește această zonă restricție sanitară severă, atfel că  nu se vor prevedea trotuare decât în zona stațiilor de transport în comun.

Pe partea stanga a drumului (directia spre Floresti) s-a prevăzut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 până la km 482+665, iar în continuare, de la km 482+665 la km 483+655, o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50 metri. Paralel cu pista de bicicliști s-au prevăzut pe partea stângă a drumului trotuare cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 la km 482+593 și, în continuare, s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul tronsonului.

Atât trotuarele, cât și pistele de biciclete trebuie continuate în amble sensuri de proiectele complementare în sarcină Primăriei Cluj-Napoca și Primăriei Florești.

Prin proiect urmează să fie construit și un pasaj subteran de traversare a DN1/E60, pentru pietoni și bicicliști, în zona Metro (stația pentru autobuze de pe partea dreaptă de la km 482+400), pasaj prevăzut cu rampe de acces. Acesta urmează să aibă o lățime de circa 5 metri (3,5 metri pentru pista de biciclete și 1,5 metri, trotuar pentru pietoni) și o înălțime de circa 2,75 metri.

Pentru accesul la Spitalul Regional de Urgență (SRU) se va amenaja o intersecție denivelata inferioară cu sens giratoriu cu trei ramuri (asemănătoare cu cea de intrare la mall-ul Vivo), supratraversata de podul de Încrucișare de la km 483+317, cu doua benzi pe sens. Sensul giratoriu va avea lătimea caii inelare de 7 metri și raza interioară a girației de 13m.

Pe intregul tronson urmează să se realizeze și un sistem de iluminat cu telegestiune și un sistem de canalizare pluvială.

La momentul derulării licitației, specialiștii implicați în proiect arătau că o importanță foarte mare se va da gestionării șantierului, în așa fel încât pe perioada derulării lucrărilor, să nu se aducă deservicii traficului din și înspre Florești, mai ales că este vorba despre un segement de drum despre care oficialii din Cluj-Napoca anunțau că este cel mai aglomerat din România, mai aglomerat ca șoseaua București/Otopeni.

Foto: nodul n dn1 E60 cluj, sursa – zcj.ro

4 comentarii

  1. Unde dracu in afara de Cluj Napoca faci centura din drum național ??? deci la modul cel mai serios cred că deja suntem bătaia de joc a lui Boc când spune ceva de centura .Se putea termina liniștit drumul dintre Sf Ioan și valea Gârbăului dar nu se vrea .Atâtea studii de fezabilitate a îmbogățit firmele de casa a lui Boc .un km pe an dacă se făcea era gata centura dar nu se vrea ..Gândiți a și la mizeria cu metroul câți bani a înghițit fara nici un rezultat.

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare