Închide

S-a deschis circulația pe podul peste cea mai aglomerată rută din România. Internauții: mergeți să faceți poze și la podul Fabricii, poate se urgentează lucrările

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - aug. 07, 2019 0 625

„În sfârșit am circulat bine”, spune un internaut după primarul Emil Boc a anunțat pe Facebook, cu pozele obișnuite făcute la fața locului și apoi postate online, că s-a deschis circulația pe toate benzile podului N aflat la intrarea în Cluj-Napoca, dinspre Florești, pe cea mai aglomerată șosea din țară care deține, potrivit studiilor făcute de Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, record la numărul de mașini, 75.000 într-o singură zi. Circulația a fost deschisă mai repede decât anunțul oficial făcut tot de primar, începerea școlii. Pe lângă felicitările de rigoare, Boc a fost invitat de alți internauți care au lecturat imaginile postate online să își facă poze și pe podul Fabricii, poate-poate se urgentează și respectiva lucrare și traficul intră în normal și în zona respectivă odată cu începerea școlii.

”Primăria și firma Diferit își bat joc de toți clujenii”, asta scriau clujenii despre șantierul de la Nodul N la finalul lunii mai 2019. Oamenii erau nemulțumiți că traficul din zona Florești dar și cel din Cluj era dat peste cap, se formau coloane și se circula extrem de greu la intrarea în municipiu deoarece șantierul impunea restricții care implicau circulația pe o singură bandă. Tot din rațiuni legate de trafic, circulația pe pod nu a fost închisă pe perioada lucrărilor, după cum a informat Primăria.

Ordinul de începere a lucrărilor la pasajul denivelat „Nodul N” care reprezintă una dintre principalele căi de acces în municipiul Cluj-Napoca dinspre Oradea și asigură legătura între cartierele Grigorescu și Mănăștur a fost dat în 18 februarie 2019.

Contractul de modernizare a fost câștigat pentru peste 6 milioane lei fără TVA de societatea clujeană Diferit, cea care a modernizat și podul Traian din centrul Clujului, după ce a contestat prima licitație atribuită de Primărie societății Doralex. În cazul podului Traian, deși s-au anunțat termene de finalizare, ele nu au fost respectate, invocându-se chestiuni legate de complexitatea lucrărilor. Podul Traian a fost reconstruit și închis circulației pe perioada șantierului.

În cazul Nodului N, lucrările de modernizare au termen 9 luni de zile. Deci ar trebuie să fie gata oficial în luna noiembrie 2019. Potrivit  Primăriei șantierul implică reparații la infrastructura și suprastructura pasajului. La partea superioară a pasajului vor fi refăcute în totalitate calea, hidroizolația, bordurile și trotuarele existente. Fațada pasajului va fi modernizată complet, sistemul arhitectural va fi alcătuit din plăci de aluminiu eloxat pe o structură metalică, ancorată în elementele armate de beton ale pasajului. Parapetul pietonal va fi compus din aceleași tipuri de lamele din aluminiu și panouri din tablă plană perforată. De asemenea, va fi modernizat iluminatul public și va fi instalat sistem de supraveghere video, iar fațada modernizată va avea un sistem de iluminat modern. Chiar s-a anunțat că vor fi montate și panouri fono absorbante.

Detalii despre nemulțumirile formulate de clujeni: ”Primăria și firma Diferit își bat joc de toți clujenii”

În 6 august, primarul Emil Boc a anunțat pe Facebook, postând imagini de pe șantier cu el și directorul de la căi urbane din Primărie Gabriela Cora sau cel al Diferit, Grigore Vădean, că s-a deschis circulația pe toate cele patru benzi de circulație auto aferente podului.

Cei care au văzut imaginile au înțeles, după cum au postat în comentarii, că primarul Emil Boc a făcut un pod nou în Cluj Napoca în termen de 5 luni, nu că s-a reabilitat unul existent și că șantierul încă nu este finalizat. Chiar oamenii au început să îl laude pe Boc și să îl cheme la București sau la Constanța ca să procedeze la fel. Alții au spus că 5 luni pentru un pod nu mai poate fi un record pentru Cluj ci doar unul pentru România.

Alți comentatori i-au indicat primarului să își facă poze și pe șantierul unui alt pod la care se lucrează în prezent în Cluj-Napoca, cel de pe strada Fabricii despre care oamenii spun aduce probleme serioase traficului și că va fi și mai rău odată cu începerea școlii, iar intervenția foto ar aduce poate, la fel ca în cazul nodul N, o circulație mai fluentă.

O mămă din SUA, care a înțeles și ea din poze că s-a terminat lucrarea, a remarcat că în condițiile în care în afară se anunță că s-a dat in circulație un pod ca cel din Cluj, fără balustrade pietonale și cu risc foarte mare pentru pietonii care merg prin zonă, atunci sigur era săltat de poliție.

Chiar Boc anunță în partea scrisă care a însoțit imaginile că mai urmează să se deruleze lucrări pentru finalizarea, după cum a scris, „proiectului de investiții”: la fundațiile pentru stâlpii de iluminat și montajul acestora (iluminatul public va fi modernizat folosindu-se tehnologia LED); la sistemul arhitectural și la parapetul pietonal, la instalarea unui sistem de supraveghere video.

Sursa foto: Emil Boc Facebook

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare