Închide

Rezoluția pentru cazul Meteș: cele 50 de familii vor parca în propriile garaje doar din iunie 2016

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - oct. 19, 2015 4 941

Cu mediator, cu viceprimar, cu specialiști de la juridic și urbanism din primărie, cazul celor 50 de familii care nu pot intra cu mașinile pe propriul drum a fost tranșat, după ce locuitorii de pe Meteș au pichetat ședința de Consiliu Local și au cerut o soluție de la administrația locală. Cetățenii trebuie să ceară modificarea Planului Urbanistic General, în așa fel încât artera lor să nu mai fie pietonală, iar de la finalul lui iunie 2016, după încetarea valabilității Planului Urbanistic Zonal din care fac parte, vor putea circula pe Aleea Meteș.

Pe strada Ştefan Meteş din cartierul Mănăştur se ajunge de pe strada Câmpului. Artera este încadrată de alte două străzi, private: Grigore Antipa şi Pavel Dan, unde s-au construit locuinţe colective mici. La capătul străzii Meteş, la nr. 227 s-au construit şi patru blocuri (cu demisol, parter, două etaje şi mansardă), în prezent locuite de 48 de familii. Construcţiile de pe Meteş au la bază un Plan Urbanistic de Detaliu (PUD) aprobat prin Hotărârea Consiliul Local nr. 40 din 2006. În acest PUG, aleea Meteș (care are aproape 4 metri) a fost prevăzută ca pietonală, iar accesul la blocuri de locuințe urma să se facă pe un drum nou, între Grigore Atinpa şi Pavel Dan. Drum care nu s-a mai realizat. Având în vedere dispozițiile din PUD, locatarii de la case au cerut în instanță ca aleea să fie pietonală și au câștigat îngrădirea acesteaia cu stâlpișori. Atât locatarii de la blocuri cât și cei de la case dețin în proprietate aleea Meteș. În prezent, cei de la case pot circula cu mașina, iar cei de la blocuri, care au și garaje sunt nevoiți să-și lase mașinile pe strada Câmpului.

Sursa foto: Ioan Bildea (Facebook)

Locatarii de pe Meteș tot cer din 2011 primărie să vină cu o soluție în așa fel încât și ei să aibă dreptul de a circula cu mașinile și de a le parca la blocurile unde locuiesc. Un grup de cetățeni a fost prezent și la ședința forului local de săptămâna trecută să ceară primăriei o soluție. Mai ales că și ei sunt proprietari pe aleea Meteș și că aceasta este prevăzută cu alveole, chiar dacă n-are lățimea necesară pentru două sensuri de circulație.

„Noi am făcut propunerea și am avizat-o ca Aleea Meteș să devină carosabilă, mai ales că sunt prevăzute și alveole, pentru circulație în ambele sensuri. Cetățenii care și-au făcut case, intră tot cu mașina. Cei de la blocuri sunt proprietari pe drum, așa că am considerat că și ei au drept de trecere pe această alee”, menționa Corina Ciuban, șeful Direcției de Urbanism a primăriei. Adică aprobarea unei modificări a PUD-ului din 2006 în baza căruia s-au amenajat blocuri de locuințe cu demisol, parter, două etaje și mansardă, în care aleea Meteș a fost prevăzută ca pietonală. „Dacă cei de la case au pus stâlpi pe drumul pe care sunteți proprietari, atunci mai punem și noi un rând de stâlpi ca nici ei să nu poată să circule”, a mai sărit în apărarea familiilor de pe Meteș, primarul Emil Boc. Numai că soluția propusă de cetățeni ar contraveni hotărârilor instanței de judecată prin care s-a cerut respectarea vechiului PUD. Așa că s-a stabilit ca situația de pe Meteș să facă obiectul unui grup de lucru în care consilieri locali, specialiști ai primăriei și avocatul celor 50 de familii să identifice o soluție pentru accesul autor în zonă. Discuțiile au avut loc săptămâna trecută la primărie.

REZOLUTIA și soluția de la primărie pentru viitorul aleii pietonale Meteș

„În urma discuțiilor la care au participat specialiști ai primăriei de la urbanism și juridic, cetățenii și viceprimarul Gheroghe Șurubaru s-a ajuns la concluzia că singura situație ar fi ca oamenii să ceară printr-o plângere prealabilă modificarea noului Plan Urbanistic General, în așa fel încât aleea Meteș să devină alee carosabilă. Dacă Consiliul Local va accepta această plângere prealabilă, se poate modifica PUG-ul, iar din 22 iunie 2016, când legal încetează aplicabilitatea PUZ-ului din zonă în baza căruia s-au construit și blocurile de pe Meteș (18 luni de la intrarea în vigoare a noului PUG -n.red.), oamenii vor putea să circule cu mașinile pe această aleea. S-a mai stabilit ca ei să reglementeze și partea care ține de lărgirea aleeii, în așa fel încât să se amenajeze și totuare, dacă tot sunt proprietari pe acest drum. De ei va depinde viitorul circulațiilor din zonă”, a declarat consilierul PNL Dan Tarcea, cel care a mediat problema, între certățenii de pe Meteș și primărie.

Cazul de pe Meteș este o consecință a urbanismului derogatoriu admis de primăria clujeană, fără să ceară dezvoltatorilor care fac blocuri în zone cu locuințe unifaliale să rezolve mai întâi problema drumurilor și apoi să construiască și să vândă apartamente oamenilor. Dar și a modului în care se face recepția unor astfel de construcții de către primărie, în ciuda faptului că în zonă trebuia să apară un drum, aprobat în documentații de urbanism, însă nerealizat pe măsură ce zona s-a dezvoltat (de-a lungul pârâului Popii, între arterele menționate mai sus). De această dată, singurul vinovat arărat cu degetul de Direcția de Urbanism a fost inspectorul Stan Sorin, acum pensionat care ar fi realizat recepția blocurilor de pe Meteș. Deci, tardiv ca cineava să plătească pentru toate încurcăturile din zonele unde s-a construit haotic, pe alei de trei metri, blocuri în zone de case.

Cele aproximativ 50 de familii mutate la blocurile de pe Meteș se luptă din 2011 să poată intra cu mașinile și să le parcheze în garajele și parcările luate de la constructor.

  • 4 comentarii

    1. Cateva clarificari:
      -Locatarii caselor de pe Stefan Metes au dreptul la liniste. Nu este vina lor ca Primaria a autorizat constructia de blocuri in imediata vecinatate a locuintelor proprii.
      -Regimul de inaltime nu este Parter +2 etaje +mansarda, asa cum era mentionat in autorizatia de constructie, ci la acesta se mai adauga si 2 etaje in POD. Si acest aspect ar trebui clarificat si fortata respectarea autorizatiei
      – In jurul blocurilor nu exista locuri de parcare deci chiar daca se face drum de acces tot nu este rezolvata problema parcarilor.
      – Considerand ca majoritatea locatarilor sunt de buna credinta, primaria trebuie sa le rezolve accesul din fonduri proprii respectand legislatia in vigoare dat fiind ca a acceptat receptia lucrarilor fara a fi respectata legea.
      – Stan Sorin – „inspectorul pensionat al primariei” trebuie adus in fata instantei pentru neregulile care i se datoreaza. Gurile rele spun ca s-a dat mita pentru receptia acestor „blocuri intre case”. De verificat…..
      -Regretabila atitudinea primarului roman Emil Boc, respectiv cea de a omori si capra vecinului ( sa nu circule nici cei cu case). Bravo tovarase!

      • Anonimule care esti tu! Daca str. Stefan Metes devine PIETONALA , pe unde intri cu masina la mareata ta casa care este umbrita de blocuri( aflate la 100m de casa ta) ? O strada pe care se circula cu 20km/h nu cred ca produce zgomot ( casa ta e probabil mai aproape de Str. Campului unde da, se face zgomot si poate trebuei sa ceri interzicerea accesului).

        Primaria a gresit , da … dar nu este vina locuitorilor! Asa cum Primaria a gresit , asa sa si rezolve.

        Pana una alta iti recomand , ca pe viitor , sa nu mai fii asa mare „jupan” si sa te ascunzi dupa tastatura!

    2. de ce minti?
      1.parcari sunt langa bloc, cat si garaje subterane!
      2.voi nu ati respectat pud-ul, ati intrat cu gardurile in strad privata, adica ati violat proprietea celor de la blocuri.
      3.nu se adauga 2 etaje , doar un pod peste mansarda care devine etaj.
      4. da, aveti dreptul la liniste, si stan patitul si primaria e vinovata si trebuie sa plateasca
      5. cat de ipocriti sa fiti cand voi nu aveti fose septice, si rahatul vostru merge la propriu in fosele lor?

    Scrie un comentariu

    Articole similare