Închide

Rețete de Silicon Valley pentru clujenii din sectorul-VIP al momentului, Tehnologia

EconomieTop News by Kristina Reştea - iun. 10, 2015 0 567

Cum o iei de la 0 după un eșec în antreprenoriat, cum te descurci eficient la o conferință în care trebuie să îți abordezi un potențial partener de afaceri și cum creezi un produs care să fie absorbit de piață? Oameni cu branduri de succes din domeniul tehnologiei în portofoliu au venit să împărtășească din experiență cu tinerii aflați la început de drum în lumea antreprenoriatului și a IT-ului, în cadrul conferințelor Techsylvania, ținute în lanț în acest început de săptămână, la Cluj. Vezi AICI lista invitaților, dintre care unii aterizați la Cluj din Silicon Valley.

Gentry Underwood, co-fondator Mailbox, acum parte a Dropbox, le-a povestit clujenilor din IT cum e să o iei de la capăt, după ce o idee eșuează. „Să începi de la 0 sau aproape de la 0 este ceva înfricoșător. Dar atunci când îți dai seama că proiectul pe care l-ai început nu va funcționa nu ai altă cale. Alternativa este să accepți eșecul”, spune Underwood. Ceea ce nu e tocmai o alternativă, așa că procesul de dezvoltare de produs e luat de la capăt. Co-fondatorul Mailbox a povestit și cum a apărut nevoia pentru produsul echipei sale: după ce am ajuns să ne verificăm e-mailul pe stradă și telefonul mobil a devenit tot mai utilizat s-a conturat ideea că inbox-ul trebuie gândit pentru acest nou dispozitiv și că el nu mai poate arăta la fel ca cel de pe desktop. Underwood a explicat la Techsylvania și de ce a decis să își vândă ideea/produsul (către Dropbox). „Au fost două motive principale. Unul a fost strategic. Știam că să monetizăm ideea va fi dificil, că suntem pe o piață foarte competitivă și că dacă legam acest produs de altceva (Dropbox) șansele de reușită creșteau. A fost o sinergie logică. Al doilea motiv a fost unul personal. Eram obosit. Aveam în acel moment un copil de 2 ani și unul de 5 pe care nu prea îi mai vedeam”, a spus co-fondatorul Mailbox.

Venită din Germania, una dintre cele mai influente femei din businessul nemțesc se arată încântată de efervescența din piața clujeană și subliniază că evenimentele de succes sunt cele care îi aduc laolaltă pe tinerele talente și pe „leii bătrâni”. „Noi, europenii, suntem buni la muncă, la educație, dar ne uităm prea mult dincolo de Atlantic, ne tot uităm la Silicon Valley, la New York. Ar trebui eventual să creem Silicon Valley-uri europene, dar care să nu se cheme așa. Suntem mai buni decât credem. Nu vă uitați dincolo! Veniți în Munchen, la Berlin, în Cluj! Schimbați idei cu alți oameni pasionați! Asta e rețeta de la Silicon Valley”, le spune participanților de la Techsylvania Steffi Czerny, Managing Director al DLD Media și cofondator DLD Conference.  „Bărbații gândesc cumva liniar, de la punct la punct, noi, femeile, gândim în straturi, chiar dacă nu întotdeauna logic. Ascultați-vă inima! Acesta este sfatul meu, chiar dacă sună retro”, le sfătuiește Czerny pe femeile din IT (și nu numai). „E important să ai familie. Dar nu e sau/sau. Poți să îți administrezi viața în așa fel încât să ai și job și familie, iar digitalizarea și tehnologia fac ca totul să fie mai ușor. Toți antreprenorii din Silicon Valley au chestia asta: au timp strict rezervat pentru familie”, arată Cserny. Cât despre rețetele pentru un networking cu efect, specialista în evenimente are doar sugestii de bun simț: ca să convingi un investitor sau un posibil partener de afaceri să te asculte trebuie să fii politicos, curios și curajos, să nu fii timid și să fii pregătit – să știi ce să întrebi și să știi pe cine întrebi. Spre exemplu, să știi hobby-urile interlocutorului poate fi de mare ajutor în abordarea sa, explică specialista.

Un alt invitat la conferința Techsylvania, cu sfaturi pentru antreprenori sau oameni cu idei în zona tehnologiei, a fost Peter Juszczynski, specialist în branding la Google, care s-a lansat în antreprenoriat, dar are în portofoliu și colaborări cu nume ca Unilever, Nestle, Audemars Piguet, BMW sau Starbucks. Suntem într-o lume cu oportunități uriașe pe o piață care vrea astfel de produse, le spune omul Google dezvoltatorilor de aplicații, amintind totuși că există și o rată semnificativă de eșec în acest domeniu. Așa că e nevoie să navighezi informat într-o astfel de piață. De exemplu, ar fi bine ca produsul tău să aducă soluții pentru o problemă majoră (mașina fără șofer care să lupte cu fenomenul accidentelor de trafic sau soluțiile care combat încălzirea globală sunt două dintre exemple). O dată ce ai identificat „problema uriașăcare trebuie rezolvată, urmează să găsești modalitatea prin care să vii cu soluția. „E nevoie de o soluție radicală. Nu poți doar să îmbunătățești ceva ce deja există, trebuie să gândești diferit”, subliniază Juszczynski. Iar de aici spre un produs de succes mai e un pas: tehnologia revoluționară. Și totul iese bine când produsul rezultat este unul de care utilizatorul să simtă că are nevoie de cel puțin două ori pe zi. Ca de periuța de dinți.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare