Închide

Promisiuni pentru încă două loturi de autostradă deschise traficului

EconomieTop News by Kristina Reştea - nov. 27, 2018 0 325

 

Două loturi de autostradă ar urma să fie deschise traficului înainte de finalul anului, a declarat azi Ministrul demisioanr al Transporturilor, Lucian Șova, care s-a deplasat „să verifice” stadiul lucrărilor de pe autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureș (loturile 1 și 2), anunţă MT.

“Cele două loturi sunt pregătite pentru recepție și, implicit, pentru deschiderea traficului. În acest an, se va circula pe cele două loturi, dar trebuie respectate condițiile de siguranță a traficului. Am venit aici pentru că este vremea să evaluăm ce s-a lucrat. Au fost multe probleme pe șantiere, m-am implicat încă de la începutul mandatului meu. Problemele legate de autorizații s-au rezolvat suficient de repede pentru ca antreprenorii să aibă front de lucru”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Șova, la începutul vizitei pe autostrada Câmpia Turzii – Ogra -Târgu Mureș. Cele două loturi însumează doar 14 km.

Conform Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, obiectivul general al proiectului ”Construcția autostrăzii Târgu Mureș-Ogra-Câmpia Turzii” este de a realiza o legătură între Municipiul Târgu Mureș și Municipiul Cluj Napoca cu asigurarea continuității sectorului de autostradă 2B Câmpia Turzii-Cluj Napoca Vest (Gilău), cu sectoarele 2A și 1C. Obiectivele specifice ale proiectului se referă la  construcția, până în 2019, a 51.796 km de autostradă nouă 2×2 împreună cu 4,7 km de drum de legătură 2×2 spre Târgu Mureș, a 13 poduri, 30 de pasaje, 2 viaducte, o parcare, un Centru de Mentenață și Coordonare, un spațiu de Service, un punct de lucru pentru mentenață și 5 intersecții rutiere (dintre care 4 intersecții rutiere și 1 intersecție semi-rutieră).

Loturile autostrăzii şi constructorii care sunt responsabili de fiecare dintre loturi (Pro Infrastructura):

  • Lotul Câmpia Turzii – Chețani, construiți de Straco
  • Lotul următor Chețani – Iernut, construit de Astaldi-Max Boegl
  • Lotul Iernut – Ogra, construit de Geiger
  • Lotul Ogra – Ungheni, construit de Strabag

În urmă cu câteva zile, asociaţia Pro Infrastructură venea cu imaginie de pe Autostrada A3 între Ungheni (Aeroport Târgu Mureș) și Iernut. „Lucrările pe lotul Ungheni-Ogra (10,1 km) vor fi finalizate la nivel substanțial în perioada imediat următoare. Constructorul (Strabag), mai are de executat doar punctual, pe zone restrânse, instalarea unor panouri fonoabsorbante, parapete de protecție, indicatoare și aplicarea câtorva marcaje rutiere. De asemenea, mai este de muncă la rigole, șanțuri, ecologizarea coridorului de expropriere sau la clădirile Centrului de Întreținere și Coordonare (CIC), însă aceste elemente pot fi puse la punct după inaugurare. Practic, tronsonul va fi pregătit pentru deschidere în scurt timp. Așa cum v-am anunțat miercurea trecută, procedurile de recepție a lucrărilor au început. În plus, pe sectorul vecin (antreprenor Geiger), cei 3,6 km dintre Ogra și Iernut sunt gata 100% încă din octombrie. Pentru a evita ca aceste două loturi să devină noi „muzee de autostradă” (adică să rămână nefolosite), se construiește un sens giratoriu provizoriu la Iernut, chiar în capătul A3, pe aliniament, la doi pași de bariera de cale ferată de pe DN14A. Rămâne de văzut dacă toate autoritățile implicate vor accepta soluția (nodul rutier Iernut fiind departe de finalizare, așa cum am prezis de nenumărate ori). Dacă da, atunci probabil vom circula luna viitoare pe aproape 14 km noi de autostradă. Dacă nu, deschiderea se amână pentru 2019 când vor fi gata bretelele nodului Iernut”, au transmis reprezentanţii Pro Infrastructura.

 


Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.