Închide

Proiectul urbanistic al Metroului s-a modificat și avizat din nou/Investiția Kaufland din Florești are tot aviz nefavorabil

ActualitateAdministrațieTop NewsUrbanism by Actual de Cluj - iun. 29, 2023 0 2012

În circa 2-3 luni ar urma să fie adoptată Hotărârea de Guvern cu lista finală a imobilelor care vor fi expropriate pentru proiectul Magistralei de Metrou din Cluj, a estimat șeful de proiect Ionel Oprea. La ședința din 29 iunie a Comisiei de Urbanism din cadrul Consiliului Județean (CJ) Cluj, proiectanții care se ocupă de studiul de fezabilitate și cel urbanistic, au cerut modificarea Planului Urbanistic Zonal pentru investiție, plan avizat în principiu anul trecut de către CJ Cluj. Odată cu asumare proiectului de către Ministerul Transporturilor, acesta va fi cel care va acorda avizele pentru construcțiile adiacente proiectului în funcie de zonele minime de protecție stabilite prin studiu, acestea din urmă fiind și ele ajustate, au enunțat proiectanții una dintre modificări. La recomandarea Jaspers, în toate stațiile de metrou au fost prevăzute parcări pentru biciclete (supra sau subterane) ceea ce crește suprafața de teren din cordidorul de expropriere (mare parte teren public și doar 460 de metri pătrați de teren privat), este o alta.

 

„Modificările din prezent au fost inițiate la solicitatea noastră. În iarna anului trecut prooiectul PUZ-ului a fost avizat de principiu de către Consiliului Județean, condiționat de decizia de epropriere. Adică eliberarea avizului efectiv după ce este aprobată Hotărârea de Guvern. Deja Primăria Cluj a angajat un consultant care se ocupă de obținerea terenurilor și de pregătirea documentației. Prin asumarea proiectului de către Ministerul Transporturilor prin intermediul protocolului încheiat cu autoritățile locale și semnarea contractului de finanațare, documentația se aliniază Ordinului nr.2031/2020 se reglează o procedură de emitere a avizelor pentru construcțiile adiacente coridorului metroului și zonelor de protecțe. O altă modificare, făcută la recomandarea Jaspers, a fost să includem parcajele de biciclete în toate stațiile de metrou, parte din coridorul de expropriere „, a explicat șeful de proiect, Ionel Oprea.

Arhitecta Cristina Cioacă a mai arătat că, concret, se vor modifica și zonele de protecție cu interdicție de construire, în cazul prizelor de ventilație, aliniate cu Ordinul 2031, de la 8 la 15 metri. „Zona minimă de protecție este la 10 metri în cazul acceselor, cu permisivitățile discutate inițial, cu aviz de la Ministerul Transporturilor”, a mai arătat ea. Odată cu amplasarea stațiilor de biciclete, supra sau subterane, crește suprafața afectată de exproprieri cu circa peste 1,3 hectare, din care suprafața privată afectată este de circa 460 de metri pătrați în stația Cosmos.

Față în față cu proiectul, președintele CJ, Alin Tișe, cel care a condus ședința a avut două teme – dacă proiectul se va mai modifica și dacă se schimbă situația investiției dorită de Kaufland în comuna Florești, odată cu modificările PUZ-ului. Tișe a mai spus că CJ Cluj este bombardat cu solicitări pentru avizarea proiectului urbanistic aferent investiției Kaufland.

„Problema este lămutită. Decizia este asumată de municipiu și luăm ceea ce s-a stabilit la început pentru proiectul Metroului. În ceea ce privește modificările, sperăm că nu vor mai fi. Într-o lună două așteptăm să apară Hotărârea de Guvern pentru exproprieri, apoi să poată fi dat avizul efectic de la Consiliul Județean și fie însușită documentația și de Minister”, a arătat Oprea.

„Investiția Kaufland va primi răspuns de aviz nefavorabil, odată ce ajunge la noi”, a răspuns și arhitectul șef al județului, Claudiu Salanță.

Detalii: Kaufland atacă proiectul metroului și cere Primăriei să mute organizarea de șantier din Florești de pe terenul de 2,9 hectare unde a inițiat construirea unui centru comercial

La fel ca anul trecut, PUZ – Metrou Cluj-Napoca a primit avizul de principiu al arhitectului șef.

Primăria a contractat în luna martier 2023 (în urma unei licitații din 2022 cu un singur ofertant) o asocierea de firme care să se ocupe de exproprierile de la Metrou. Este vorba despre  Teaha & Fuzesi SPRL, Portonoi și Asociații SPRL din Sectorul 1 al Capitalei, SC Komora Engineering SRL din Călărași și SC Stocad Proiect SRL din Lugoj. Prețul de contract este de peste 3,9 milioane lei (circa 800.000 de euro). Potrivit documentației de atribuire, autoritatea contractantă a permis subcontractarea a trei procente din această afacere, câte un procent pentru SC Expertus SRl, către Cabinetul de Avocat Ilsac N. Bogdan și către Cabinetul de Avocat Lungu R. Radu-Dan. Asociarea de firme va întocmi procesele verbale și hotărârile de despăgubire.

Teaha și Fuzeși are deja la activ mai multe contracte cu Primărie Cluj pentru exproprierea unor terenuri de pe traseul unor investiții publice din Cluj-Napoca.

 SC Komora Engineering SRL, este deținută, conform datelor furnizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) și citate de jurmalul.ro de către Cosmin Alexandru Dragomir. Acesta este nimeni altul decât fiul Vioricăi M. Dragomir, fosta șefă a Serviciului de Cadastru din Călărași. Și această societate are încheiate numeroase contracte cu statul.

Vezi și:

Prin proiectul metroului va fi interzisă circulația auto pe axa est-vest cel puțin 9 luni, pentru realizarea stațiilor. Specialiștii din comisia de urbanism au cerut un plan pentru ca traficul din oraș să nu fie paralizat pe perioada execuției obiectivului

Nici un comentariu

Scrie un comentariu