Închide

Proiectul așteptat de Primărie pentru a fluidiza circulația pe Oașului-Bulevardul Muncii-Fabricii. Specialiștii au cerut plantarea unui arbore la fiecare patru locuri de parcare

ActualitateAdministrațieTop NewsUrbanism by Luminiţa Silea - mart. 09, 2022 0 846

Un proiect prin care un magazin de retail din oraș dorește să își amenajeze un nou acces și o nouă parcare cu 80 de locuri a primit avizul de principiu al arhitectului șef din Cluj-Napoca. Proiectul a fost prezentat deja încă de anul trecut de viceprimarul Dan Tarcea ca unul care va aduce o circulație mult mai facilă în zona Oașului-Bulevardul Muncii dar și unul care deschide drumul spre prioritizarea transportului public pe Bulevardul Muncii. Mai ales că riveranii au cerut Primăriei să fie atenți cu proiectele imobiliare pe care le avizează în zonă, având în vedere că, zilnic, petrec câte o oră doar în sensul giratoriu de la magazinul Auchan (cel care acum își extinde parcarea), jumătate de oră dimineața, și jumătate de oră seara.

Proiectanți sunt chiar arhitecții strategi ai Primăriei care s-au ocupat de Masterplanul pentru dezvoltarea zonei Bulevardul Muncii, atelier RVD. Specialiștii din comisie le-au cerut să fie mult mai atenți cu „verdele” și să planteze cel puțin un arbore la fiecare patru noi locuri de parcare nou create dar și să prezinte profilele transversale pentru terenul pe care se dorește viitoarea investiție.

 

 

Arhitectul Rareș Drăgan de la biroul RVD a prezentat comisiei de urbanism la ședința din 7 martie, proiectul despre care oficialii Primăriei anunțau încă de anul trecut din luna octombrie, că va fluidiza circulația în zona Oașului – B-dul Muncii – Fabricii, zonă despre care riveranii s-au plâns în repretate rânduri municipalității că este extrem de aglomerată.

Proiectul este inițiat de Auchan City care vrea să își amenajeze un nou acces spre magazinul din cartierul Iris și o nouă parcare cu 80 de locuri, pe Bulevardul Muncii și să o conecteze cu actuala parcare care deservește hipermarketul. Prin proiect, a arătat Drăgan, odată cu achiziția de parcele în zonă de către Auchan (peste 8000 mp) se va crea noua parcare cu 80 de locuri, accesul în aceasta dar se va reconfigura și actuala intrare în magazin, din zona Oașului, se va integra noua parcare (care se va săpa în versant) cu parcelele vecine ocupate de locuințe și se va borda cu vegetația actualul zid de sprijin care deservește zona, dar și zidurile care vor apărea odată cu viitoarea parcare.

Primăria a oferit în 29 septembrie un aviz de la Serviciul de Siguranță a Circulației prin care s-a cerut ca parcarea să aibă maxim 80 de locuri, proprietarii să amenajeze noul acces propus, benzile de accelerare-decelerare dar și a noului trotuar pe toată lungime frontului de la B-dul Muncii, să realizeze investiția ținând cont de servitutea de utilitate publică prevăzută în PUG pentru lărgirea B-dului Muncii , să reamenajeze colțul de intersecție a B-dului Muncii cu strada Fânațelor prin realizarea unei bretele carosabile pentru virajul la dreapta dar și unui trotuar care să conecteze Bulevardul, strada Fânațelor și intrarea spre spațiul comercial. Toate investițiile, a arătat Drăgan, vor fi realizare de beneficiar, Auchan City.

Specialiștii din comisia de urbanism au strâmbat din nas față în față cu zidurile de beton care vor apărea lângă actualele locuințe de pe Muncii și au cerut retrageri mai mari față de acestea. De asemenea, au cerut ca locurile de parcare nou propuse să fie retrase și mai mult față de bulevard. În plus, au cerut ca documentația să conțină secțiuni și profile transversale pentru terenul pe care se dorește amenajarea, mai ales că acesta este în pantă și noua parcare va fi practic o gaură sapată între o serie de construcții existente.

În plus, au cerut o atenție mai mare la zonele verzi, solicitând proiectanților să prevadă plantarea unui arbore la fiecare 4 locuri de parcare și să configureze respectiva cerință și pe planșe. Viceprimarul Dan Tarcea chiar le-a reproșat arhitecților că au cerut acest lucru înaintea arhitectului șef al orașului, Daniel Pop, despre care a spus că și el dorea să ceară același lucru. „I-ați luat plăcerea arhitectului șef”, a adăugat Tarcea.

Obiecțiile cu privire la proiect au fost formulate de arhitecții Voicu Bozac, Dan Domșa, Mihai Racu și Sorin Scripcariu.

Față în față cu cerințele acestora, proiectanții au arătat că, chiar dacă în zonă vor exista ziduri de beton, ele vor fi mascate cu vegetație prin acest proiect dar și că acestea nu vor afecta zonele învechinate. Referitor la plantările de arbori, Drăgan a spus că va ține cont de observația comisiei. Mai mult, el a spus că amenajările dorite de Auchan sunt temporare și că în câțiva ani, probabil  că beneficiarii vor dori să contruiască aici altceva, mai ales că zona este una de restructurare și poate primi un proiect imobiliar. În total, Auchan deține peste 10 hectare de tren care deservesc magazinul din Iris.

Arhitectul șef al municipiului, Daniel Pop, a avizat de principiu proiectul, cei de la RDV primind ca temă să configureze pe planșe noii copaci sau să prezinte, înainte ca proiectul să ajungă pe masa Consiliul Local, secțiunile transversale pentru teren, solicitate de comisie, în așa fel încât toată lumea să fie lămurită cum va arăta viitoare parcarea dar și cum va funcționa aceasta, raportat la terenul în pantă deținut de Auchan.

Proiectul celor de la Auchan a fost prezentat încă de anul trecut de către oficialii Primăriei ca o gură de aer pentru traficul din zona Oașului – B-dul Muncii-Fabricii.

„Complexul comercial Auchan a propus Comisiei de circulație o reamenajare a parcării. Va exista o intrare nouă în parcare, dinspre strada Fabricii și se va circula mult mai bine în zonă. Ieri s-a aprobat solicitarea Auchan în comisia de circulație. Toate lucrările vor fi făcute de către centrul comercial. Acolo mai sunt și o serie de proiecte imobiliare propuse, care vor aduce încă o bandă de circulație auto pe bulevardul Muncii, între cele două sensuri giratorii, și ne dorim ca acolo să prioritizăm transportul în comun – autobuz și tramvai, printr-o bandă dedicată, însă doar după ce va fi regularizată toată strada la profilul din PUG”, spunea  viceprimarul Dan Tarcea, la ZIUA LIVE în octombrie 2021.

sursa foto: google Maps

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.