Închide

Producătorul primelor ”tramvaie mov” din Cluj, câștigător de licitație pentru zeci de rame electrice dintre care o parte vor fi operate la Cluj, își aduce rama în România

Economie by Actual de Cluj - mai 09, 2025 0 115

Producătorul polonez PESA, câștigătorul unei licitații pentru 62 de trenuri organizată de ARF, își va aduce primul tren în România, pe 22 mai, la Conferința de Operatorie Feroviară și Material Rulant, organizată de Club Feroviar.

PESA Bydgoszcz aduce în premieră națională la Oradea primul tren electric regional RE-R din cele 62 comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Va fi prima apariție publică a trenului în România, reper pentru întreaga industrie feroviară națională și o ocazie unică pentru toți cei interesați de modernizarea transportului feroviar, spune producătorul polonez.

Trenul este în fază avansată de construcție la fabrica PESA din Polonia, iar pe 22 mai va fi prezentat oficial chiar de către președintele companiei PESA, Krzysztof Zdziarski, în cadrul conferinței.

S-a stabilit ca dată estimativă pentru livrarea în România a primei rame electrice regionale, data de 31 mai, în vederea certificării, omologării și autorizării și punerii ei pe piață, de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Proiectul are o valoare de peste o jumătate de miliard de euro – 2.777.369.677,05 lei, echivalent a 561.277.545,23 euro, finanțarea fiind asigurată prin  fonduri europene nerambursabile – Fondul pentru Modernizare – iar cofinanțarea de la bugetul de stat.

Numele PESA e o prescurtare de la Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna. Trenurile au o viteză de deplasare de până la 160 km/h. Achiziția e împărțită în trei loturi: 20 de trenuri electrice pentru rutele București Nord – Ploiești Sud – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava și Bacău – Pașcani, alte 23 pentru rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș și Huedin – Cluj – Bistrița și respectiv 19 trenuri electrice pentru rutele București Nord – Ploiești Vest – Brașov, București Nord – Roșiori,  București Nord – București Obor/Fundulea și respectiv Constanța – Fetești.
Pe lângă achiziția propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adițional.

 

Citește și:

Prima ramă electrică a polonezilor de la PESA ajunge în România în 31 mai, din lotul de 62 o parte vor rula la Cluj

Nici un comentariu

Scrie un comentariu