Închide

Producătorul polonez de material rulant care a asigurat primele ”tramvaie mov” în Cluj-Napoca este câștigătorul licitației pentru achiziția de rame electrice noi, 3 rute pornesc din Cluj, contractul costă până la 2,4 miliarde

Economie by Actual de Cluj - sept. 15, 2023 0 363

Producătorul polonez de material rulant care a asigurat primele ”tramvaie mov” în Cluj-Napoca este câștigătorul licitației pentru achiziția de rame electrice noi care să fie folosite în rețeaua feroviară din România, între care o bună parte dintre rute pornesc din Cluj.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a desemnat câștigătorul licitației pentru achiziția ramelor electrice noi RE-IR2, finanțată prin PNRR, e vorba de societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna, pe scurt Pesa, aceeași care a asigurat primele tramvaie mov care circulă în Cluj-Napoca. Pesa este câștigătorul licitației pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani.
Finantarea proiectului de achiziție a trenurilor electrice RE-IR2 este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Doar un alt producător s-a mai înscris în licitație, care avea o valoare estimată de 1,2 miliarde de lei până la 2,4 miliarde de lei plus TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă, e vorba de Alstom Transport SA România. În contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale. Suplimentarea cantităților achiziționate va putea fi făcută prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.

Ramele vor fi folosite pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
”Achiziționarea noilor rame electrice RE-IR2 va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al calității și confortului serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată, concomitent cu creșterea eficienței serviciilor de transport feroviar de călători, prin diminuarea necesarului de compensare raportat la indicatorii tren-km și călători transportați”, arată ARF.
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților sau plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire, dacă acestea vor exista.

Citește și:

Au fost deschise cele doar două oferte pentru rame electrice inter-regionale, care ar urma să circule pe doar câteva rute, între care două de la Cluj

Nici un comentariu

Scrie un comentariu