Închide

Au fost deschise cele doar două oferte pentru rame electrice inter-regionale, care ar urma să circule pe doar câteva rute, între care două de la Cluj

Actualitate by Actual de Cluj - feb. 28, 2023 0 197

Au fost deschise cele doar două oferte pentru rame electrice inter-regionale, care ar urma să circule pe doar câteva rute, între care două de la Cluj, achiziția e finanțată prin PNRR.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a arătat că ieri a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs (RE-IR2), în vederea deschiderii ofertelor depuse. Au depus documentație doar două societăți, e vorba de Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna Polonia și Alstom Transport SA România.

E un contract gras, cu o valoare estimată între 1,2 și 2,37 miliarde de lei plus TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform caietului de sarcini.

Contractul de achiziție include o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție deja semnat.

Amintim, ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Marășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava, respectiv București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj-Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, după finalizarea electrificării trenurile vor fi operate și pe rutele Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov și respectiv Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ”Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Urmează evaluarea ofertelor, a precizat ARF.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu