Închide

Producător: Nicio municipalitate din țară nu a plasat comenzi pentru autobuzele cu hidrogen. Clujul, unul din 12 orașe unde se testează vehiculul

AdministrațieEconomie by Kristina Reştea - oct. 18, 2021 0 376

12 oreșe din țară vor testa în următoarele săptămâni autobuzul pentru transport în comun Urbino 12 cu hidrogen, au anunțat reprezentanții Solaris Bus & Coach, producătorul de vehicule electrice pentru transport public.

Timp de două luni, autobuzul Solaris cu hidrogen va fi prezent în douăsprezece orașe din România după următorul traseu: Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Sfântu Gheorghe, Iași, Galați, Constanța, București, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Timișoara și Oradea.

Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen va circula timp de câteva zile în fiecare oraș din cadrul turului, pentru a fi testat de administrațiile locale, în vederea familiarizării cu tehnologia de propulsie.

„Aducem autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen pe străzile mai multor orașe din România, pentru a prezenta administrațiilor publice locale beneficiile achiziționării unor astfel de vehicule inovatoare în industria de transport public pe termen lung”, a declarat Daniel Ciolan, General Manager Solaris Bus & Coach România.

În România autoritățile pot dezvolta proiecte de hidrogen accesând instrumente de finanțare europeană”, a declarat Ciprian lslai, Director General Linde Gaz România, partenerul care asigură alimentarea acestuia cu hidrogen.

„Cred că are un viitor foarte important și va avea succes pe piața transportului public. Pe lângă faptul că nu este poluant, acest mijloc de transport răspunde tuturor cerințelor atât din punct de vedere al siguranței circulației cât și al echipării. Are podea joasă, este dotat cu camere video în interior și exterior, are trapă pentru persoanele cu dizabilități, plasme interioare și sistem de numărare a călătorilor. Cu alte cuvinte, are o dotare full”, a declarat Liviu Neag, directorul CTP, citat de ziarulfaclia.ro.

Lansat la Stockholm, în 2019

Lansat în iunie 2019, la Summitul Global pentru Transport Public (UITP) din Stockholm, Solaris Urbino e alimentat cu hidrogen și oferă o autonomie de până la 400 km, spun producătorii.

În ceea ce privește caracteristicile sale tehnice, autobuzul Solaris cu hidrogen folosește un set de celule de combustie pentru a genera energie, explică producătorii. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat în electricitate, care la rândul său alimentează direct sistemul de acționare a autobuzului care constă într-o punte motoare cu acționarea în roți. Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power, care acționează ca o instalație suplimentară de stocare a energiei electrice.

Hidrogenul necesar pentru propulsare, furnizat de Linde Gaz în cazul acestui proiect, este stocat în stare gazoasă în rezervoare plasate pe partea superioară a autobuzului. Singurele subproduse generate în timpul funcționării autobuzului sunt căldura și apa sub formă de vapori, mai spun producătorii

Potrivit reprezentanților Solaris în România, până în prezent, nicio municipalitate din țară nu a plasat comenzi pentru autobuzele cu hidrogen, însă există un interes la nivelul mai multor administrații locale pentru achiziționarea unor astfel de vehicule.

La nivel european, compania Solaris a preluat comenzi pentru livrarea a zeci de autobuze către operatori de transport public din Germania, Olanda, Italia, Suedia și Austria, susțin reprezentanții productăorului. De asemenea, autobuze Solaris cu hidrogen au fost  deja livrate și folosite în ciruitul de transport public în orașele Köln (Germania) și Bolzano (Italia). Conform previzunilor pieței, segmentul autobuzelor urbane alimentate cu hidrogen va crește exponențial în următorii zece ani, și va constitui până în 2030 o parte substanțială a flotei de vehicule  de transport în comun din Europa.

Comisia Europeană își propune ca în intervalul 2024-2030, hidrogenul să devină o componentă intrinsecă a unui sistem energetic integrat, cu un obiectiv strategic la capitolul producție de până la 10 milioane de tone de hidrogen regenerabil în UE. Utilizarea hidrogenului va fi extinsă treptat în transportul public, cel cu camioane, feroviar și la unele aplicații de transport maritime.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare