Închide

Primele propuneri pentru schema de culori a trenurilor Alstom cumpărate de Ministerul Transporturilor în primăvară, dintre care o parte vor circula de la Cluj, au fost prezentate ieri

Actualitate by Actual de Cluj - iun. 16, 2022 0 153

Primele propuneri pentru schema de culori a trenurilor Alstom cumpărate de Ministerul Transporturilor în primăvară, dintre care o parte vor circula de la Cluj, au fost prezentate ieri.

Astfel, Ministerul Transporturilor a prezentat ieri prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) prima variantă a combinațiilor de culori pentru trenuri, pentru decizia definitivă îi îndeamnă pe români la o consultare publică. ”Această achiziție reprezintă un moment important pentru reînnoirea parcului de material rulant din România, fiind primul proiect de acest gen după aproape două decenii.”, arată ARF. ”Modelul pentru grafica exterioară conferă impresia de viteză și mobilitate, fiind inspirat de Coloana Infinitului a lui Constantin Brâncuși, sculptorul român ce a legat în mod genial cultura română de cea franceză”.

Ca variante de lucru pentru combinația de culori, stabilite la nivelul ARF, sunt prezentate patru opțiuni, care includ culoarea dominantă albastru ciel, ce se potrivește cu scaunele de la clasa a II-a sau culoarea dominantă grena cunoscută la CFR călători, asemănătoare scaunelor de la clasa I. Vagonul de clasa I are un element distinctiv față de celelalte vagoane. Pentru podea, ARF optează pentru o imitație parchet din lemn nuanța bej, ”pentru a spori senzația de spațiu”.

Ramele achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe baza contractelor de servicii publice care urmează a fi elaborate. Contractul are o valoare de până la 4,1 miliarde de lei, plus TVA, și e împărțit în trei loturi:
1. Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA.

2. Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA.
3. Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiorii, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.

Finantarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Operațional Transport (POT) pentru perioada 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

Citește și:

Trenuri noi la CFR, inclusiv pentru rutele electrificate de la Cluj

Nici un comentariu

Scrie un comentariu